© 2024 solvo B.V.

Rood oog, pijn bij accomoderen, terugkerend

Hallo allemaal, Al een lange tijd heb ik last van een terugkerend(ik kan er bijna de klok mee gelijk zetten) probleem. Ben 24 jaar en webdeveloper (dus veel schermpje kijken) Elke twee weken, vaak in het weekend, heb ik last van een rood oog (altijd) rechter welke van de zijkant komt opzetten. Accomoderen is pijnlijk. Het komt een dag op (ik voel nog niet veel maar zie een opgezette haarvat), de dag erna heb ik er last van, en de 3e dag trekt het al weer weg. In het begin dacht men aan conjunctivitis en kreeg ik chlooramfenicol. Dit werkte niet. Andere infecties had ik ook niet (bloedonderzoek). Ik heb ook een ooggel gekregen vanwege de airco, welke ook geen effect had (wel op zich geen brandende ogen, maar dat staat geheel los van het terugkerend problem). Het vreemde is is dat het alleen bij mijn rechter oog misgaat, en nooit bij de linker. Qua belasting blijft het gelijk dus een geïrriteerd kringspiertje lijkt me ook niet echt plausibel, daar het dan continu zou zijn. De oogarts (in het oogziekenhuis) had eigenlijk geen idee, en wilde me uiteindelijk een bril gaan geven (2x + 0.5). Ikzelf denk dat het hiet nier aan ligt, wederom doordat ik mijn oog belast (ook in het weekend). Heeft iemand een idee naar welke factoren ik nog meer kan kijken? groetjes!


Ik weet niet of je daarbij ook weleens hoofdpijnklachten hebt, of een vermoeiend gevoel aan de ogen. Als bij ons mensen met gelijke klachten komen en er is verder niets bijzonders te vinden dan doen we vaak nog een onderzoek met cyclopentolaat. Met deze druppels wordt de accommodatiespier uitgeschakeld waarna we een oogmeting verrichten en je kunt zien of iemand hypermetroop is. Je kunt bijv. last hebben van accommodatiekramp. Weet niet of je zo'n onderzoek al hebt gehad, zonniet is dat misschien ook nog een idee.

label.Geplaatst op 2009-11-02 16:35:09

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren