© 2024 solvo B.V.

Scheelzienoperatie

Hallo, Mijn zoon van 20 maanden heeft last van scheelzien en volgens de orthopist is een operatie aan te raden. Wat ik graag wil weten is. Heeft iemand ervaring met z\'on operatie (m.b.t. een kind van 20 mnd). Levert het verbetering op? Of is er nog een andere optie? Tevens heb ik nog een vraag of iemand weet hoe dit kan ontstaan (aangeboren scheelzien) Zowel ik als mijn man als bij ons in de familie hebben hier geen last van. Ben benieuwd naar de reacties. M.vr.gr. Simone


Een operatie zal waarschijnlijk wel verbetering geven van de oogstand... Het kan wel zo zijn dat het scheelzien weer toeneemt na een operatie, dat is niet zo goed te voorspellen, maar hier kan de orthoptist ook wel wat over vertellen... Scheelzien wordt over het algemeen niet uit zichzelf minder, bij bepaalde vormen van scheelzien kan een brilcorrectie een betere oogstand geven (dit is echter dan alleen met de bril op). Afplakken helpt alleen om het zien beter te krijgen, niet om de oogstand te verbeteren, soms neemt scheelzien door afplakken zelfs nog wat toe...

label.Geplaatst op 2004-10-29 13:22:47


hallo. ik ben zelf voor het eerst geopereerd aan scheelzien toen ik net een jaar was. de kleintjes hebben er vaak weinig last van. succes ermee.

label.Geplaatst op 2005-01-16 22:37:06

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren