© 2024 solvo B.V.

Slechter zien

sinds ruim 1 week zie ik slechter met mijn linker oog. Daarvoor heb ik nooit ergens last van gehad.Bij de opticien was er plus 1 gemeten.En hij zei dat het waarschijnlijk al heel lang zo was.Over 2 weken kan ik terug komen voor nog een meting.Heeft iemand ook wel eens gehad dat het zicht vrij plotseling minder was geworden? IK merk nu dat computeren en t.v. kijken erg lastig gaat.En ik vind het vrij vermoeiend.


Dag Elay, Ik kon binnen een aantal weken slecht zien terwijl daarvoor ondanks mijn leeftijd (78) nooit een bril nodig had. Bij mij werd snelle staar geconstateerd en inmiddels ben ik aan mijn rechter oog geopereerd voor staar. Prima gelukt maar nu blijk ik macula pucker te hebben. Een kwaal in het centrum van het netvlies. Met een aangepaste bril of door een operatie te verhelpen.Recht lijnen worden golfen en dat is goed te zien als je het gezonde oog bedekt en door de andere naar een revhte lijn kijkt. Ik weet niet jouw leeftijd want mijn kwaal komt pas na de 50ste te voorschijn. Ga maar naar een oogarts voor controle. George Mallant

label.Geplaatst op 2006-09-22 20:05:32

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren