© 2024 solvo B.V.

Slechtziend en auto/scooter rijden

zijn er regels of normen voor het zichtvermogen, voor het geval je scooter en/of auto wilt gaan rijden. De enige manier dat er bij mijn weten getest wordt is wanneer je moet afrijden dat je een nummerbord moet voorlezen.


Hallo Babs, Ik begin het traject nu te starten voor mijn rijbewijs verleningen. (1ste keer). Ik dacht dat het standaard was, dat je je rijbewijs dan weer voor 10 jaar kreeg. Niet dus. Zal voor jou wel even schrikken zijn geweest? Voor mij is het nu wel stressen, van krijg ik straks mijn rijbewijs wel terug? Dit is momenteel nog niet vanzelfsprekend. Nee, laat ik het zo zeggen, als ik nu gekeurd zou worden, krijg ik hem niet meer. Daarom heb ik besloten om het traject van lensimplantatie te gaan doen. Dit lijkt al aardig de positieve richting op te gaan, maar nog niet geheel zeker. Ik hoop daardoor (weer) meer te gaan zien, waardoor ik volgend jaar mijn rijbewijs met gemak mag behouden. Ik hoop het maar.

label.Geplaatst op 2005-05-15 11:18:54


Ik weet niet hoe het is voor scooterrijden. Maar voor autorijden dien je voor je examen een zogenaamde eigen verklaring in te vullen met een aantal medische vragen. Als je onder behandeling bent bij een oogarts kan er om nadere info worden gevraagd. Hier zal je dan vervolgens bij iedere verlenging tegen aan blijven lopen!!! Ik spreek uit eigen ervaring ik ben momenteel bezig mijn rijbewijs te verlengen en heb de aantekening moet bril/contactlenzen dragen in mijn rijbewijs. Ben momenteel in afwachting. Ik hoop je vraag hiermee beantwoordt te hebben. Groetjes Babs

label.Geplaatst op 2004-12-03 22:17:26


Doordat dat zo'n gedoe is met de eigen verklaring heeft mijn oogarts me toendertijd aangeraden om geen bijzonderheden in te vullen. Ik heb het express nog gevraagd. Ik moet mn lenzen of bril wel dragen met autorijden, maar zonder zou ik toch niet gaan rijden...

label.Geplaatst op 2004-12-08 16:54:24


En heeft je oogarts je dus ook aangeraden om fraude te plegen maar goed dat moet je uiteindelijk zelf weten. Ik heb ondertussen mijn rijbewijs verlengd gekregen alleen voor 5 ipv 10 jaar.

label.Geplaatst op 2005-01-20 21:49:38

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren