© 2024 solvo B.V.

SPOED! Linker oog!

Geachte lezer, Het is weekend en ik kan geen dokter bereiken, daarom is online fora mijn enige optie. Mijn moeder heeft 4 dagen geleden een infectie in haar oog gekregen. Ze ervaart het als een korrel die in haar oog prikt. We denken dat er \'vies\' aarde in haar oog is gekomen tijdens het bewerken van de akker. Nadat we doorverwezen waren naar de oogarts, heeft hij de zalf \"Chlooramfenicol\" voorgeschreven. Hij zei dat de pijn waarschijnlijk dan over zal zijn. De dokter zei dat ze een \"Hoornvlies ontsteking\" heeft. Echter, dit is al de vierde dag dat ze de zalf smeert en de pijn is in plaats van minder juist erger geworden! Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, omdat we pas Maandag een afspraak bij de oogarts kunnen maken. Ik maak me ernstige zorgen... Heeft er iemand een idee? Met vriendelijke groeten, Charlotte


Hoi, Ik zou gewoon even naar de huisartsenpost gaan. Dan kunnen ze in het oog kijken, want misschien zit er toch nog iets in het oog wat door de andere arts niet goed gezien is. Desnoods kan de arts op de huisartsenpost haar doorsturen naar de dienstdoend oogarts in het ziekenhuis. Ik zou echt gaan. want een oog is toch wel heel belangrijk. En als ze er zo veel last van heeft, moet er toch echt wat gebeuren en zou ik niet wachten tot maandag.

label.Geplaatst op 2010-05-01 22:23:35


Hoi Miss S, Nadat ik uw bericht had gelezen, ging ik meteen met mijn moeder naar de huisartsenpost. Ik wist niet dat ze ook bereikbaar waren in het weekend. Ze hadden mij doorverwezen naar de dienstdoende oogarts in het ziekenhuis. Hij zei dat het verstandig was om gewoon door te gaan met het "Chlooramfenicol". Als het Maandag nog steeds niet over is, moeten we weer contact opnemen. Het heeft ons in ieder geval goed gedaan om met een arts te hebben gesproken. Laten we hopen dat het inderdaad wat beter wordt vandaag. Hartelijk dank voor uw reactie. Met vriendelijke groeten, Charlotte

label.Geplaatst op 2010-05-02 11:39:56

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren