© 2024 solvo B.V.

Staar bij jongeren

Mijn dochter(16 jaar)heeft staar en is pas geopereerd. Alles is goed gegaan. Kan iemand mij vertellen hoelang een kunstlens meegaat en wie heeft ook op jonge leeftijd een staaroperatie ondergaan? Alvast bedankt


Laat je niet afschrikken door mijn bericht !!! Waarschijnlijk is bij uw dochter alles in orde. Tegenwoordig weet men zoveel over staar. Ik ben in 1978 geopereerd (een van de eerste staaroperaties, ik bleef blind) maar nu leven we 28 jaar later. Waarschijnlijk zitten de lenzen nu langer vast dan 28 jaar. groetjes Silvie

label.Geplaatst op 2006-09-19 17:52:05


Mijn zoontje van 4 is onlangs geopereerd. Ook hij heeft een kunstlens gekregen. Ons is verteld dat deze lens in elk geval tot zijn puberteit meekan, waarschijnlijk zelfs langer: zijn leven lang. Het heeft voornamlijk met zijn groei te maken. Of de operatie geheel geslaagd is weten we nog niet. Zoals de arts kan zien wel, maar het is in zijn ziek (uveitis) en lui oogje, dat we nog moeten gaan "activeren/stimuleren". Heel veel sterkte... Thalisia

label.Geplaatst op 2006-12-11 13:44:19

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren