© 2024 solvo B.V.

Staar en netvliesloslating

Ik ben geboren in 1942 Ik ben in juli 2007 aan beide ogen geopereerd aan grauwe staar in Dordrecht(dr Dijkhuijzen). In de voorlichting stond o.m. dat er een kleine verhoogde kans was op netvliesloslating. In februari 2008 had ik een netvl.losl aan mijn linkeroog, ben geopereerd (in Innsbruck)en kan sindsdien niet meer scherp lezen met dit oog. In juni 2008 kreeg ik een scheurtje in mijn netvlies van het rechteroog. Dit is direct gelaserd in Dordrecht door dr Vos. In september 2008 liet het netvlies los van dit oog. Ik ben geopereerd in het Oogziekenhuis Rotterdam. Uitstekend resultaat dit keer (prof van Meurs). Mijn ervaring: wees voorzichtig met de staaroperatie, want het risico op netvlieslosl is veel groter dan wordt verteld. Bij veel patienten met een netvlieslosl is een staaroperatie uitgevoerd. Deze operatie is niet zo onschuldig als wordt gesuggereerd. Cees van den Heuvel


Is er al eens getest op HOMOCYSTEÏNE ? Lees de wetenschappelijke informatie hierover. Bij een verhoogde waarde hiervan is het risico op netvliesloslating vele malen hoger. Een verhoogde Homocysteïne is omlaag te krijgen met een combinatie van Foliumzuur, B6 en B12. Dick.

label.Geplaatst op 2008-12-06 00:50:08


heeft u gemerkt dat het netvlies loskwam? Eventueel door de lichtflitsen waarover men het steeds heeft? Kan u degevallend de lichtflitsen omschrijven?

label.Geplaatst op 2008-12-09 16:03:00


Goeiedag, ik ben erg benieuwd of u nog steeds zo tevreden bent met het resultaat van de laatste operatie? Ik ben 4 weken geleden geopereerd ivm een maculagat, nu zie ik sinds korte tijd af en toe flitsen. Volgens de arts is er sprake van "een beetje" netvliesloslating. Ik ben me ervan bewust dat een staaroperatie onvermijdelijk is na deze eerste operatie. Ik wil echter graag elders op bezoek voor een 2nd opinion en informatie over een volgende operatie. Ik voel me niet lekker bij de huidige arts om diverse redenen. Ik kan niet echt vinden welke oogkliniek echt goed bekend staat bij patienten die dit soort operaties moeten ondergaan.

label.Geplaatst op 2009-02-04 13:53:38


ik ben ook geopereerd aan staar in dordrecht door eijkelenboom en gelijk daarna dus ook netvlies loslating bij controle gelijk gemeld maar alles was goed, 3 weken later werd ik na zelf contact te hebben opgenomen door ges tuurd naar rotterdam en word vrijdag 16 okt geopereerd dus ik ben benieuwd.

label.Geplaatst op 2009-10-14 09:29:00

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren