© 2024 solvo B.V.

Sterretjes zien

Ik heb heel af en toe (vooral als ik moe ben) dat ik sterretjes begin te zien. Het is net of het aan een kant van m\'n gezichtsveld begint en zich langzaam uitbreid tot ik amper nog iets zie. Alles flikkert en flimmert voor m\'n ogen en lezen kan ik dan helemaal niet meer. Na een half uur ofzo is het altijd weer over. Wat kan dit zijn?


Het klinkt als oculaire migraine.Vaak voordat men migraine krijgt,maar ook zonder hoofdpijn komt het voor. Op zich kan dit geen kwaad,het is alleen wel lastig. Laat desnoods de huisarts even beoordelen,want ik ben natuurlijk geen arts.Heb dit een paar jaar geleden echter wel zelf gehad(zonder hoofdpijn),het klinkt tenminste hetzelfde.

label.Geplaatst op 2006-05-05 23:13:54


Kijk eens aan, het heeft een naam. Haha. De eerste keer dat ik dit kreeg was ik 18. Ik dacht dat ik blind werd!! Ik schrok me echt dood! Maar na een half uur was het weer over. Ik heb het nu zo heel af en toe, een paar keer per jaar ofzo. Ik maak me er verder geen zorgen meer om, maar vroeg me af wat het was en vond nergens informatie hierover. Ik heb me rot gezocht op internet, maar vind nergens informatie over oogmigraine (zonder hoofdpijn) Wie weet hier meer over te vertellen? Waar komt het door. Kan het kwaad of niet? Kan het erger worden? Waarom vind ik hier niets over?

label.Geplaatst op 2006-05-11 18:21:51


Ik had dat vorige week voor het eerst en ik raakte best in paniek omdat ik al met oogproblemen bij het oogziekenhuis loop, dacht ook dat ik blind aan het worden was.Omdat ik meer heb gehoord van flitsen en migraine, ik kreeg daarna alleen een druk in mijn hoofd, heb ik via google gevonden dat het ook wel aura migraine heet. Uiteraard kun je misschien beter even langs de huisarts gaan maar voor mij was het wel duidelijk dat het niet mijn ogen waren maar die vorm van migraine. Ik had overigens de nacht daarvoor heel slecht geslapen. groetjes Marja

label.Geplaatst op 2006-05-13 07:19:33


Nou, ik heb een klein beetje info gevonden op internet en in een boek. Het schijnt dat de bloedvaatjes vernauwen en er niet genoeg zuurstof in een bepaald gedeelte van de hersenen komt waardoor je dus voor ongeveer een half uur sterretjes of een aura begint te zien.

label.Geplaatst op 2006-05-13 16:48:09

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren