© 2024 solvo B.V.

Strabismusoperatie (scheelzien)

Hallo, komende donderdag word ik geopereerd aan mijn ogen ter correctie van mijn oogstand. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die dit ook hebben ondergaan en mij iets meer kunnen vertellen over de dagen daarna. Wanneer kan je bijvoorbeeld weer wat lezen, op de computer werken en dat soort dingen? Alvast bedankt voor de eventuele reacties.


heey renee ik zie bij je naam renee86 ik vraag me af of 86 je geboortedatum is want ik ben zelf ook in 1986 geboren en heb ook een luie linkeroog. Zelf wil ik graag aan mijn oog geopereerd worden maar omdat ik nu al 20 jaar ben ben ik bang dat er straks wat mis zal gaan. 3 jaar geleden vertelde een dokter mij dat een operatie niet zal lukken bij mij omdat ik toen te oud was en dat mijn hersens zo aangepast zijn aan mijn ogen dat het toch geen zut zal hebben. Toen heb ik de hoop opgegeven. Nu wil ik graag weten wat de dokters tegen jou hebben gezegd en wat was voor jou de reden om het toch te doen groetjes najma

label.Geplaatst op 2007-04-10 18:04:52


Hallo, Ik ben in 1981 geboren en heb vorig jaar een strabismus operatie gehad na een jaar van dubbelzien en duizeligheid. Als kind heb ik links 1 operatie en rechts 2 operaties gehad. Mijn "luie" oog ging ineens meekijken en dat leverde veel ellende op. Na 6 maanden controles en sterktes uitproberen, werd het toch een operatie. Operatie veel mee, lang een rood oog, maar dat trekt wel bij. nu bijna jaar later, nog steeds beetje lichtroze en hoe vermoeidder hoe roder. Snel geïrriteerd, maar daar wen je aan. Direct na de operatie hebben je hersens echt wel tijdje nodig om aan te passen. Ik durfde pas na 2 weken weer voorzichtig op de fiets te rijden, na 2,5 week weer autorijden, maar dat is per persoon afhankelijk. Door de andere stand ga je wel alles anders zien. Nu zie ik alles waar ik niet op focus, dubbel, maar dat is wat wazig omdat je er niet op focust. Je went er aan. Je moet opnieuw je evenwicht in de hersenen hervinden, veel duizelig, snel vermoeid. Door mijn problemen vooraf kon ik nauwelijks meer functioneren, alles was dubbel en ik was altijd kapot na een dagje, puur door het kijken. Nu heb ik nog steeds klachten, maar die zijn van andere aard. Heb je echt last van het scheelzien, kan ik je de operatie aanraden. Geen last: goed nadenken over de gevolgen, want je bent er niet binnen een maand mee klaar. Je loopt minstens 6 weken met hechtingen in je oog. Je hersenen zijn er veel langer mee bezig, en soms kun je blijvend dubbel gaan zien. Laat je goed voorlichten door de arts. Succes met je besluit! Groeten Tjis

label.Geplaatst op 2007-05-01 20:10:42


Ben in Feb 2008(31 jaar was ik op dat moment) geopereerd aan beide ogen..dit had ik veel eerder moeten doen..maar hoorde ook andere ervaringen..dus zelf naar oogarts gegaan.. Het is nu 8 weken geleden...en heb echt nergens last van gehad..ook niet qua aanpassingen.. 25 Maart voor 2e controle geweest..en besloten nog een keer te gaan..dus op wachtlijst geplaatst...

label.Geplaatst op 2008-04-12 18:03:24

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren