© 2024 solvo B.V.

Toxoplosmose

Toxoplosmose in mijn linker oog.. graag kom ik in contact met mensen die dat ook hebben om te praten over de behandeling en prognose.. Alvast bedankt.


Hoi Eros, Dank je wel voor je reactie! Ja ik heb ook een kuur gehad en dat duurde ongeveer 6 weken dat het weer helemaal rustig was in mn oog. Ik heb geen idee hoe het in beide ogen terecht is gekomen, ik weet ook niet of het dezelfde parasiet is of niet! Weet jij of er in het buitenland onderzoeken gaande zijn voor wat betreft genezing of iets dergelijks? Hoe lang heb je het al en hoe ervaar je dit? grt. Angelique

label.Geplaatst op 2009-05-10 19:07:46


Hi Angelique, Begin april heb ik dat gekregen. Ik heb het als een shock ervaren. totaal uit het niets.. het grote probleem is dat het altijd terug kan komen. Wat behandeling betreft in het buitenland is het voor mij lastig te zeggen omdat het afhangt welke schade aan het netvlies is ontstaan. Ik zou graag wat meer informatie van je wellen weten zoals bij welke arts ben je onder behandeling en welke kuur heb je gekregen.. Het is ook mogelijk dat je de informatie stuurt direct naar mijn email adres: eros10@madoweb.nl Groetjes.

label.Geplaatst op 2009-05-10 21:47:28


Ik heb rechts een tox. Ik werd wegens activiteit behandeld volgend een oud protocol; mede door mijn ervaringen is dat protocol bijgesteld. Ik werd behandeld met "sulfa" medicatie en reageerde er intolerant op: Stevens johnson Syndroom, wat de problemen met mijn ogen alleen maar vergergerde, nu zowel links als rechts, en vreemd genoeg vooral links. SJS en tox staan in principe los van elkaar. zie: www.sjsnl.tk Pieter

label.Geplaatst op 2009-06-09 20:58:47


ik heb in totaal 8 keer een chorioretinitis gehad(ontsteking vaatvlies en netvlies) door de toxoplasmose. Doordat mijn moeder zwanger van mij was toen ze toxoplasmose kreeg heb ik in mijn oog weefselcystes( waar je immuunsysteem niet bij kan)gekregen. Elke keer kan er een cyste openbreken en krijg je een ontsteking krijgen, want je hebt wel anti-stsoffen. Ik ben behandeld met prednison, clindamycine, daraprim en sulfadiazine. De laatste keer hielp dit niet en kreeg ik een injectie in mijn oog met dexemethason. Ik had namelijk door de onsteking ook netvliesbloedinkjes gekregen. het probleem is dat je niet weet wanneer het de laatste keer is! Volgens mij weten ze niet zo goed wat ze er verder aan kunnen doen. beetje lange reactie, hoop dat je er wat aan hebt.

label.Geplaatst op 2010-03-09 22:07:34


ik heb momenteel ook toxoplasmose aan mijn rechter oog. heb eerst een gewone anti-biotica kuur gekregen maar heeft niet geholpen. ik heb momenteel daraprim en clindamycine maar ik heb nogal last van de bijwerkingen (voornamelijk extreem moe na een kleine inspanning). loop er momenteel al meer dan 2 maanden mee te sukkelen. hoe vaak is het bij jullie teruggekomen?

label.Geplaatst op 2010-05-27 16:45:43

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren