© 2024 solvo B.V.

Traanbuisontsteking

Ik heb een chronische traanbuisontsteking. Na onderzoek en fotoos kan het alleen operatief behandeld worden. Ik ga voor 1.5 uur onder narcose, er word een silicone buisje geplaatst tussen oog en neusholte, ze maken een klein sneetje bij je oog en maken een gaatje in je neusbeen. Na 2 maanden gaat het silicone buisje er weer uit. Moet ik dit laten doen en kan ieder ziekenhuis dit of moet ik naar een oogkliniek gaan.


Hallo! Ik ben een vrouw van 45 en was op het internet aan het zoeken naar info over traansbuisontstekingen. Ik woon in België en ben al door een molen van medische consulten geweest. Het blijkt dat mijn traanbuisjes al in het begin van het smalle traankanaaltje vanaf de ooghoek verstopt zijn. In t begin kon ik ermee leven, maar sinds een paar maanden krijg ik steeds ontstekingen in mijn traanzakje. Krijg dan steeds antibiotica, maar dat is op den duur ook niet houdbaar. Zag dat jij een vergelijkbaar probleem hebt. Ze zeiden mij dat een DCR geen zin had, omdat de traankanaaltjes al in het begin verstopt zitten en dus niet vanaf het traanzakje pas. Hoe staat de situatie bij jou en ben je eventueel al geopereerd? Ik ben eigenlijk een beetje hopeloos aan het worden. Heb best schrik voor een 'prothese' operatie, omdat men mij vertelde dat deze protheses vaak van hun plek schieten in het eerste jaar.. Vraag me af of ik toch eens naar Rotterdam moet gaan.. Groetjes, Iertje

label.Geplaatst op 2008-07-26 12:54:59


Hallo, ik ben 60j. en heb sinds 2006 problemen met mijn traankanaal na het doorprikken door een oogarts. Kreeg toen koorts, ontsteking, heb sterke oogdruppels gehad, antibiotica, heb eerste 2nd opinion gehad, maar blijf last hebben van mijn oog.Heb steeds last van tranende oog met troebele gele pus. Is geadviseerd om mijn traanzak te drukken, waardoor de gele pus eruit komt. De ene keer is erger dan de andere keer, maar de pus blijft komen en moet tussen 30-50x/dag drukken ipv 2x/dag. Kort geleden ben ik voor tweede 2nd opinion doorverwezen naar OZR in Rotterdam. Heb een goed gesprek met de oogarts, die mij adviseert voor een DCR operatie, zit nu in de wachttijd, maar heb nog steeds mijn twijfel. Is er iemand, die reeds deze DCR operatie hebben ondergaan, wat is jullie ervaring? Wat is de resultaat? Wat zouden jullie mij aanraden? Doen of niet doen? Hartelijk dank.

label.Geplaatst op 2008-10-05 12:17:11

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren