© 2024 solvo B.V.

TV-kijken en lezen probleem

Ik heb sinds 2 jaar een chronische vermoeidheid. Dit gaat gepaard met hele gevoelige ogen. Als ik meer dan 1,5 uur per dag TV kijk of naar een beeldscherm kijk of iets lees, gebeurt er het volgende: eerst krijg ik een branderig gevoel in mijn ogen, vervolgens willen mijn ogen tranen, vervolgens gaan ze overmatig tranen, als ik door blijf kijken krijg ik verschrikkelijke pijn in mijn ogen en daardoor hoofdpijn. \\\'s nachts worden mijn ogen heel droog en ik wordt wakker met opgezette oogleden. Ik ben ook gevoelig voor felle lampen (TL-buizen) en rook in kleine ruimten. Ik ben al een paar keer bij een oogarts geweest en die geven mij alleen oogdruppels voor droge ogen: Hylo-comod voor overdag en Liposic ooggel voor \\\'s nachts, het helpt inderdaad tegen droge ogen, maar dat is maar een deel van het probleem. Zou er iemand nog een andere oplossing weten of heeft iemand ervaring met dit probleem?


Ik heb er ook last van!! wil je alsjeblieft contact met me opnemen met het email : mandylove2@hotmail.com

label.Geplaatst op 2004-01-08 14:36:01


Hoi misschien ben ik een beetje laat met mijn reactie, maar hopelijk heb je er iets aan. Ik heb al 6 jaar oogproblemen maar sinds vandaag zijn ze erachter gekomen dat mijn oogspieren niet goed functioneren. Ik hab als klachten wazig/troebel zien, traanogen,hoofdpijn, branderige en vermoeide ogen, cijfers en letters niet goed kunnen onderscheiden bijv. 2-5 en 16-18 of B-E enz.zelfs duizelig en evenwichtstoornissen. Ze hebben mij verteld dat ik een méniére patient ben en dat ik een plasmabril nodig heb. Overleg dit eens met je oogarts misschien kan hij je er meer over vertellen. Succes.

label.Geplaatst op 2005-05-14 00:53:31


hmmzz.. ik heb ook last van t probleem( idd ook droge ogen) maar t erge is dat als ik tv kyk of in ewen rokerige ruimte zit mn ogen helemal niet gaan tranen. Terwijl zer dan helemaal uitgedroogt zijn met als gevolg dat ik nog meer last krijg en mn ogen nog geiriteerder en roder worden. ik kyk daarom ook geen tv meer:( en zelfs dit stukje typen kost al veel moeite(door t beeldscherm). Kunsttranen helpen ookniet. hebben jullie al een goede oplossing?

label.Geplaatst op 2004-05-13 20:35:48

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren