© 2024 solvo B.V.

Uitslag schirmertest correct?

Hallo mensen, Ik was vandaag in het ziekenhuis na doorverwijzing van mijn huisarts in verband met klachten over droge ogen. Ik heb daar een schirmertest ondergaan. De eerste keer werden de papierstrookjes zonder verdovingsdruppel op mijn oog aangebracht en daarna nadat er een verdovingsdruppel was aangebracht. Mijn ogen gingen voornamelijk tranen, omdat de strookjes prikten om mijn ogen. De oogarts / medewerker oogziekenhuis gaf aan dat de uitslag van de schrimerstest postief was, dit betekent dat mijn ogen niet heel erg droog zijn. Zelfs contactlenzen dragen zou moeten kunnen! Ik vind dit erg vreemd, omdat ik zes jaar geleden bij een optometrist een dergelijke test heb ondergaan en die gaf aan dat mijn ogen voor (het frequent dragen van) lenzen feitelijk te droog zijn. De laatste tijd heb ik erg last van klachten die toch wijzen op droge ogen, ondanks dat ik hier wellicht relatief jong voor ben (ben 30). Ik baal nu eigenlijk wel, omdat ik nu het idee heb dat de kans op verder onderzoek in het oogziekenhuis en bijbehorende behandeling niet meer mogelijk is, omdat ik nu zo\'n \"zeurpatient\" lijk. Het oogziekenhuis leek en lijkt me toch de beste plek om mijn ogen verder te laten onderzoeken. Ik voel me een beetje afgescheept bij het ziekenhuis en heb niet alle klachten goed uit kunnen leggen. - Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ergens een second opinion aanvragen? - Kan het zijn dat de schirmertest niet helemaal goed is uitgevoerd? Alvast bedankt voor de reacties!

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren