© 2024 solvo B.V.

Veel pijn na druppelen

hallo, soms gaat het dagen goed en dan ineens vliegen mijn ogen een soort in de brand na het druppelen. Ik kan mijn ogen dan de eerste 5 minuten haast niet open krijgen. Ik heb extreem droge ogen (na lasik 2,5 jaar geleden) en gebruik alleen druppels zonder conserveringsmiddelen. De oogarts zegt dat het geen kwaad kan. Wie herkent dit probleem? gr. mats


Hoi Mats Ik had hetzelfde probleem en gebruik Hylo-comod druppels, te koop bij de apotheek. en je kunt nog plugjes laten plaatsen in je traanbuis, ''tegen droge ogen'' Gr Josefa.

label.Geplaatst op 2007-01-21 13:19:54


hallo Josefa, Ik heb een aantal keren plugjes gehad. Maar door de ligging van mijn traanbuisjes, ben ik ze in de kortste keren weer kwijt. Ze plaatsen ze dus niet meer. Hylo-comod heb ik ook en ook daar krijg ik soms die reactie op. Voor de laserbehandeling zat ik tegen de grens van TE droge ogen.Nu heb ik eigenlijk van mezelf geen traanvocht meer. Het is een ellende. Ik ben 56 jaar (toen 54) en de leeftijd doet er nu ook geen goed aan. gr. mats

label.Geplaatst op 2007-01-21 19:33:12


Voor zover mijn kennis rijkt moet je eerder druppelen waardoor je oog niet geheel uitdroogt. Als dit wel gebeurd en je druppelt dan komt dit eigenlijk direct op het hoornvlies wat die pijn verergert. Ik vergat op een gegeven moment gewoon te druppelen en deed dit dan pas als ik last had. Gevolg was irritatie. Maar nu druppel ik gewoon regelmatig,voor ik last krijg en heb eigenlijk geen last meer. Ik hoop dat je er iets mee kunt.

label.Geplaatst op 2007-02-02 15:11:14


Hallo Kiel, Dank voor je antwoord. Ik denk wel dat het voor een groot deel klopt. Maar ik druppel al ieder uur. Het be-invloedt mijn hele leven elke dag weer. gr. mats

label.Geplaatst op 2007-02-25 11:38:37


Hallo Mats Ik heb zelf al langere tijd last van droge ogen - oorzaak onbekend. Er zijn bij mijn weten geen Nederlandse patientensites voor mensen met droge ogen. Op een gratis forum site ben ik nu net een forum begonnen om hopelijk wat meer mensen met droge ogen samen te krijgen. Hopelijk is het toegestaan om hier een linkje naartoe te zetten: http://drogeogen.freeforums.org/ Zelf gebruik ik oculent unitdose. Bij frequent druppelen helpt het bij mij wel, maar slechts een beetje. Er zijn ook ooggels in de handel, en oogzalf. Als je deze nog niet hebt geprobeerd zou je hier eens naar kunnen kijken. Succes! Groetjes Patrick

label.Geplaatst op 2007-06-11 20:30:08


Beste, probeer eens Lipomyst. Het wordt op gesloten ogen gebruikt en het principe is net anders dan de druppels, wellicht doet dit geen/minder pijn.

label.Geplaatst op 2012-06-12 09:19:43

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren