© 2024 solvo B.V.

Veranderingen in zicht door contactlenzen

Hoi, ik heb nu een paar maanden zachte contactlenzen en op zich zie ik er prima mee, heb er ook nooit last van. Alleen er zijn wat neveneffecten in mijn zicht. Als ik bijvoorbeeld in de lucht kijk of naar een ander licht vlak (een witte muur o.i.d. als daar fel zonlicht op schijnt) dan zie er een soort van bewegingen in, alsof er allemaal kleine doorzichtige insecten rondvliegen (moeilijk uit te leggen). Ook heb ik het idee dat ik in het donker wat minder goed, troebeler zie. Nu weet ik dat mensen over het algemeen gevoeliger voor licht worden door contactlenzen, maar is het normaal op de manier waarop ik het ervaar of moet ik me zorgen maken? Ik draag zoveel mogelijk \'s avonds en op vrije dagen een bril en probeer zoveel mogelijk een zonnebril te dragen. bvd,Frank


hoi ik herken t wel een beetje, ik heb geen contactlenzen maar wel een bril. ik had ook ongeveer zulke klachten en ik had ook het idee dat mijn zicht niet altijd evengoed was met bril. ik ben toen naar de opticien geweest en daar bleek dat ik last heb van prisma in mijn ogen. ik weet niet of dat bij jou ook t geval is, of dat je dat al heb laten controleren, maar misschien heb je er wat aan. groetjes sandra

label.Geplaatst op 2005-03-05 14:15:56

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren