© 2024 solvo B.V.

Verminderde zicht vermogen door hooikoorts?

Ik heb sinds het voorjaar last van een allergische reactie (hooikoorts). Ik nies zo’n 25-30 keer per dag, heb regelmatig prikkelende en brandende ogen en verstopte neus. Dit alles zorgt ervoor dat ik gemiddeld een keer per maand een soort verkoudheid krijg die zeer heftig te noemen is (griep verschijnselen). Het maakt niet uit wat voor weer het is, warm, vochtig, winderig of gewoon bewolkt en koud, de allergie uit zich dagelijks. Ik heb reeds twee soorten medicijnen van mijn huisarts gekregen, eerst Celestone en vervolgens Aerius, maar het helpt niet. Heb ook homeopathische middelen geprobeerd. Ook geen succes. Sinds een paar weken heb ik regelmatig een nieuw symptoom erbij: verminderde zichtvermogen. Dit symptoom uit zich alleen als mijn neus verstopt is, heb ik een “goede” dag (zonder neusverstopping) dan heb ik ook geen last van dit symptoom. Ik sta ’s morgens op en moet eerst zo’n 5 – 6 keer mijn ogen goed open en dichtknijpen wil ik een beetje kunnen zien. Het is net of ik een vliesje, een gordijntje voor mijn ogen heb. Ik zie dan alles wazig. Dit gaat na een tijdje over, maar vervolgens, wanneer ik op mijn werk ben, komt het weer terug en ik kan niets meer op mijn beeldscherm lezen. Binnen een meter is alles wazig, ook hele grote voorwerpen. Naast wazig zien, zie ik ook de voorwerpen met een randje er omheen. Mijn huisarts wist ook niet wat dit kon zijn en heeft mij geadviseerd mijn ogen door een opticien te laten meten. Dat heb ik dan ook gedaan maar hij kon niets bijzonder aan mijn ogen vinden. Ik zou graag willen weten of er iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt of meemaakt en zo ja wat deze persoon daaraan heeft gedaan. Alvast bedankt voor uw reactie


Als je arts denkt dat er echt iets met de ogen mis is lijkt het mij niet juist om daar een opticien naar te laten kijken.Die is ten slotte geen oogarts!Dus terug naar de huisarts en een verwijzing voor een oogarts vragen lijkt mij. Of misschien een kno arts... succes!

label.Geplaatst op 2005-07-28 23:29:01


Hallo Nurse, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een nieuw afspraak gemaakt met de huisarts (morgenochtend) Ik ben benieuwd want de klachten zijn nog steeds niet weg. groet An

label.Geplaatst op 2005-08-01 09:25:16

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren