© 2024 solvo B.V.

Verschil pupillen

Ik heb soms een verschil in de grootte van mijn pupillen. Mijn rechter is dan groter als de linker.. Het gekke is dat er niet altijd een verschil in zit. Ik heb het laten onderzoeken door een oogarts, zij zei dat er niks aan de hand was en dat sommige mensen dat gewoon hebben. Wel vroeg ze of ik ooit een hersenbeschadiging heb gehad maar naar mijn weten is dat niet zo! Soms heb ik wel het idee dat het verschil met stress te maken kan hebben. Ik heb chronische hyperventilatie en ik merk vaak dat als ik mij niet helemaal lekker voel dat het verschil nog duidelijker zichtbaar is. Ik heb verder geen klachten behalve dat mijn linkerooglid soms was \'zwaarder\' voelt, maar heb van jongs af aan dat als ik moe ben dat mijn linker ooglig wat gaathangen. Ik vraag mij dus af of het verschil kan samenhangen met stress o.i.d. ?

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren