© 2024 solvo B.V.

Vitrectomie voor floaters/glasvochttroebelingen geslaagd!

Hallo Allemaal, Ik heb goed nieuws. Ik heb mij laten opereren aan mijn glasvochttroebelingen in Belgie. In Leuven bij prof Stalmans om precies te zijn. Ik ben nu floatervrij in beide ogen. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest! Ik kan alles weer. Werken, studeren, auto rijden, op het strand lopen! Dit was echt de beste keus die ik ooit gemaakt heb. Helaas heb ik wel alles uit eigen zak(nou ja...mn ouders hun zak) moeten betalen. Groetjes, Karin


Hoi karin, Allereerst gefeliciteerd!!! Ik had in mijn topic gelezen dat je die klachten die ik had ook had voor de Vitrectomie! Werd jij ook duizelig ? Btw , wat zeiden de doktoren over de kans van het ontwikkelen van staar ?? Groetjes Henk-E Ps hoe oud ben je als ik vragen mag? (ik ben 26)

label.Geplaatst op 2005-08-27 12:09:04


hoi karin, gefeliciteerd met de goede afloop,ik ben 10 mei geopereerd bij prof. stalmans in leuven, en bij mij is die operatie ook geslaagd. Ik heb een paar vraagjes, ben jij niet in hoger beroep gegaan bij je ziekenfondsverzekering? Wanneer ben je geopereerd? en heb je last van ontstekingsvocht dat uit zich in hele kleine stipjes maar verdwijnen wel weer naar een paar maand. groetjes koosje

label.Geplaatst op 2005-08-27 20:03:48


hoi karin ik heb een vraagje ben je aan allebei je ogen geopereerd, zoja hoelang is dan de tijd die daar tussen zit. alvast bedankt.

label.Geplaatst op 2005-09-18 17:14:38


Beste allemaal, Momenteel heb ik erg veel problemen als gevolg van glasvochttroebelingen. Mede vanwege een oogontsteking waarvan men de oorzaak niet kan achterhalen.Allerlei onderzoeken naar reumatische aandoeningen inmiddels al achter de rug. Bij mij is er sprake van donkere sliertjes en puntjes maar ook van heftige troebelingen.Ik kijk als het ware gedeeltelijk door een heldere (heen en weer drijvende)geleiachtige troebeling. Herkent iemand dit of openbaart het zich bij eenieder op een andere wijze. "Floaters" zijn volgens mij sliertjes en spinneragjes of heb ik het mis? Ik ben 47 jaar en ben erg benieuwd naar klachten zoals deze zich bij mijn lotgenoten voordoen of voordeden. Ik overweeg Dr Stalmans in Leuven te consulteren die mij al een vrijblijvend aanbod heeft gedaan voor een eerste consult."ermee leren leven" zoals mij al een paar keer is verteld is voor mij "te kort door de bocht" en voorlalsnog geen optie! bedankt voor jullie reactie.

label.Geplaatst op 2005-10-03 15:40:38


De kans dat ik staar krijg als gevolg van de operatie is 10 %. Ik ben 25 jaar.

label.Geplaatst op 2005-08-27 15:18:52


Hoi ik moet 21 september naar Dr Stalmans voor een gesprek. Maar ik snap 1 ding niet. Ik heb dus floaters, maar alleen van die zwarte stipjes en meer niet. In mijn linker oog zijn het er aardig wat. Zijn dit floaters die weer verdwijnen omdat het losgekomen bloedcellen zijn? De meeste mensen met floaters hebben slierten met stippen eraan of een soort slang of een grote vlek, maar dat heb ik niet? Mijn ogen zijn al 2x in het OZR gecheckt en was niks mee aan de hand. Gewoon standaard floaters. Ze zouden vervagen of uit mijn zicht gaan, maar van de meeste mensen die er last van hebben hoor ik daar nooit iets over en hebben er alleen maar last van. ;-) Nou alvast bedankt voor jullie reactie en zo'n bericht van een geslaagde operaatie geeft me veel kracht want ook ik wil weer naar het strand....damn kan niet wachten op 21 september, en dat is alleen nog maar het gesprek.... maar de gedachte dat je er toch van af kan komen....prachtig!!!

label.Geplaatst op 2005-08-29 10:47:08


Ik ben 56 jaar en heb ongeveer hetzelfde. Ik ben ook in Leuven geweest en wordt daar binnenkort geholpen aan beide ogen met een tussenpoze van ongeveer twee maanden. Ik hoop dan het voorjaar eindelijk weer eens te kunnen genieten van zon, lucht en licht. Ik heb die rot dingen al vanaf mijn 20e en het went niet en wordt alleen maar erger ook. Met de nieuwe technieken 23G/25G kan men gemakkelijk en vrijwel zonder risico het glasvocht helemaal wegnemen en dan komt dit NOOIT meer terug. Het risico van lenstroebeling speelt bij mij niet mee omdat deze toch al iets in gang is gezet en op mijn leeftijd het vervangen van de lenzen acceptabel is. Die worden dan ook bij de vitrectomie direct meegenomen. Zo wordt een 2e operatie aan elk oog binnen enkele jaren voorkomen. Alles in één keer, en dan hopelijk voor altijd goed zicht. In overleg met de Prof kun je de sterkte van de lenzen bepalen. Bij mij wordt dat -0,50 en -0,75. Daarmee kun je heel veel zonder bril. Lezen (behalve de heel kleine letterjes) zal goed gaan, veraf zien is goed behalve bij deelname aan het verkeer (autorijden, zwak brilletje aan te bevelen) en vooral het lezen van het computerscherm zal zonder bril kunnen. Omdat dit 90% van mijn dagtaak is stelde de oogarts deze lenssterkte voor. Ik ben benieuwd of ze dat zo nauwkeurig voor elkaar krijgen? Heeft iemand daar ervaring mee?

label.Geplaatst op 2005-12-12 11:44:58

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren