© 2024 solvo B.V.

Vitrectomie voor floaters wordt aangeraden door belgische artsen

Hallo, ik ben Jeanette 24 jaar en heb zelf al een jaar of 5 last van glasvochttroebelingen. Zoals iedereen wel weet wordt hier in Nederland niets aan gedaan. In Belgie denkt men hier heel anders over. Ik heb contact gehad met 3 Belgische artsen. Dr. Peter Stalmans (Uz Leuven), Dr Marie-Jose Tassignon(Uz Antwerpen) en Dr Paul Demols(Uz Brussel). Ze zeggen eigenlijk alledrie dat wanneer de troebelingen hinder veroorzaken het zeker geen onverantwoord risico is om een operatie te laten doen. In belgie worden operaties voor glasvochttroebelingen geregeld uitgevoerd, en hebben hier dus veel meer ervaring mee dan Nederlandse artsen. Bovendien wordt er in Belgie gebruik gemaakt van de nieuwe 25G procedure waardoor een sneller herstel optreed na de operatie. Jeanny


ik ben zeer recent in belgie geweest voor mijn mouches vollantes ,en in het gesprek wat ik had werd het helemaal niet aangeraden om je daar maar even aan te laten helpen . er zijn wel degelijk risico s netvliesloslating catarac het eerder troebel worden van de lens en infecties . het is dus maar met wie je gesproken heb in mijn geval was dat prof spileers in leuven het is dus niet iets om maar even te laten doen

label.Geplaatst op 2005-04-04 14:56:29

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren