© 2024 solvo B.V.

Vitrectomie voor floaters

Hallo ik Richard 26 jaar en sinds 3 jaar lang last van hevige troebelingen. Het is zo ernstig dat alle lampen in het donker zie knipperen als ik in de richting van het licht kijk vanwege de grote hoeveelheid floaters die voorbij schieten. Ik heb spinnenwebben,lijnen en zwarte wormen in mijn visie. Ook kijk ik door een soort bijenkorf heen. De zwarte wormen zijn bijna ondragelijk omdat ze bijna stationair zijn en dus echt lijken op blinde vlekken. Daarbij komt gelijk mijn grootste angst bij kijken als ik een vitrectomie wil. Omdat de wormen slechts een klein beetje zakken ben ik bang dat mijn glachtvocht nog erg stabiel is en dat het dus moeilijker is om los te maken van mn netvlies en dat ik dus een netvlies loslating kan krijgen? Beide ogen zijn dus erg slecht maar mijn dominate oog is het ergst. Ik ben myopisch en heb - 3 links en - 3.25 rechts. Ik kreeg mn floaters op mn 23ste zonder enkele aanleiding. De zwarte wormen zijn in 3 jaar tijd geen milimeter van positie veranderd zo lijkt het. Veel moeite heb ik uiteraard met auto rijden,lezen,computer. Ik heb een een schets gemaakt van mijn visie. Is het het overwegen waard om voor een operatie te kiezen ondanks de risico\'s? Deze vraag houdt me al een jaar bezig. Ik kan gewoon niet kiezen. Soms heb ik van die momenten dat ik het wil doen omdat ik helemaal gek wordt en soms vind ik het toch te gevaarlijk om mijn 20/20 visie ( alleen in het donker )op het spel te zetten. Ook vraag me af of microplasmine een uitkomst biedt in recente toekomst. Het leven is heel erg zwaar op dit moment. Tot je 23ste kern gezond en dan opeens in 3 jaar tijd je baan verliezen/niet meer kunnen auto rijden, niemand die je begrijpt, constante angst, leven in de duisternis, gedragsveranderingen, levens lust verliezen. Leven in eenzaamheid. Yep ik heb het allemaal doorgemaakt. Prof. Stalmans is bereidt me een vitrectomie aan te bieden ondanks mijn jonge leeftijd. Volgens hem is de kans van slagen groot en dat staar vanwege mijn leeftijd nog 10 - 20 jaar uitgesteld kan worden. Maar als er wat gebeurd dan is de kans groot dat je visie niet terug keert als hoe het was zei hij er ook bij. Hier een indicatie van mn floaters inclusief bijenkorf/net in visie: http://img255.imageshack.us/img255/8819/floatersss.jpg MVG, Richard

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren