© 2024 solvo B.V.

Vlekje in oog + lichtflitsen... weet iemand wat het is??

hoi iedereen. Ik heb sinds dinsdag een wazige vlek aan de buitenkant van mijn rechteroog. af en toe zijn er ok lichtvlitsen te zien. de ene keer is dat gebundeld (1 rondje, wat flits) of soms heel het gebied. de vlek was tot zaterdagmiddag wisselent van grootte, nu is het de hele tijd ongeveer even groot. ik draag normaal lenzen, maar heb die vrijdag uitgedaan. Ik ben zaterdagochtend naar de oogarts gegaan, die heeft erin gekeken en gezegt dat ik maandag (vandaag) maar terug moest bellen als het nog was voor een gezichtsveld onderzoek.hij zij dat de symptomen die ik had niet klopte, omdat bij mij de vlek wisselent van groote is en dat kan blijkbaar niet. Toen ik zaterdag thuis kwam van de oogarts werd het ineens heel erg, het werd een hele grote vlek en flitse ook behoorlijk, toen heb ik de oogarts nog een keer gebeld, maar ik mocht niet langs komen. Nu heb ik woensdag een afspraak voor dat gezichtsveld onderzoek, maar ik weet al dat ik alles nog gewoon zie. Ik heb gelezen op internet dat het miss ook wel suikerziekte zou kunnen zijn... Ik ben dus nu best wel ongerust, want ik weet niet wat het is en heb het idee dat de oogarts denkt dat ik een kletspraatje aan het ophangen ben. Weet iemand hier meer over?? groetjes Andrea


Dag Andrea, Heb jouw bericht gelezen. Als ik jou was dan zou ik als de bliksem een andere oogarts opzoeken en wel in een Academisch ziekenhuis. Vlg mij heb je een Netvliesloslating (Ablatio retinae)die zo snel mogelijk geopereerd moet worden. Sorry maar ik kan je geen beter antwoord geven.

label.Geplaatst op 2009-06-26 17:57:49

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren