© 2024 solvo B.V.

Voortdurend trillend ooglid

Sinds een week of 2 heb ik last van een trillend ooglid (volgens mij alleen aan de rechterkant, en dan mn bovenooglid). In t begin dacht ik \'he irritant, maarja heeft iedereen wel eens. Misschien ben ik wat moe ofzo\'. Maar het duurt nu al een week of 2 en het wordt steeds erger: zowel de trilling als de duur ervan. Ik heb nu continu een beetje een bibberend of vervelend gevoel in mn bovenooglid (je ziet dan niet echt dat het trilt aan de buitenkant) en zo eens in de 5 minuten ongeveer krijg ik gedurende een minuut of wat langer een hevige trilling. Je ziet mn bovenooglid dan ook raar bewegen/samentrekken. Ik zie op die momenten lijkt het ook wat waziger (lijkt, gewoon door die knippering) en mn vochtafvoer is soms wat ontregeld lijkt het. Alsof er nog vocht/luchtbel in mn ooghoek zit (normaal druk ik daar dan ff op als ik dat gevoel krijg en gaat het weg maar nu blijft t dus zo). Als ik van binnen naar buiten kijk of buiten sta (ik heb best al lichtgevoelige ogen dus kan al niet zo goed tegen zo\'n lichtovergang) gaat mn bovenooglid ook beetje vervelend doen of voelen. -Zijn er meer mensen die hier last van hebben? -Wat kan de oorzaak zijn? (Ligt het aan zenuwen of aan iets in een adertje ofzo in dat ooglid, dus met bloed?) -Gaat het nog over denk je? -Wat kan ik eraan doen om het over te laten gaan of minder te laten worden? -Staat mijn bovenooglid in verband met mijn oog, dus kan het mijn oog schaden? Of is het iets onschuldigs en vervelends wat zich puur in mn bovenooglid blijft huisvesten? tnx alvast!


Dat is heel normaal, dat heb ik ook vaak.

label.Geplaatst op 2005-08-01 15:20:06


Hallo, Ik heb eens gelezen dat dit ligt aan een bepaald hormoontje dat vrijkomt bij stress........ Groetjes

label.Geplaatst op 2005-08-22 22:36:13


Beste Tulpje, ik heb precies dezelfde symptonen maar dan met mijn onder ooglid van mijn rechteroog. Ben benieuwd of je al iets verder bent gekomen.

label.Geplaatst op 2006-05-31 16:10:03


Myn onderste ooglid trilt ook soms, Maar alleen als ik zenuwachtig ben en moet lachen, Ik kan NOOIT lang lachen, Want dan is het er weer, En schaam ik mij en stop ik gewoon met lache, Dat is al een jaar zo , Maar ik ga nu toch wel naar de dokter ,

label.Geplaatst op 2007-08-17 19:38:15


Tulpje Ik zou graag in contact met je willen komen, ik heb bijna alle klachten die jij ook hebt. Van trillend ooglid tot floaters tot sneeuw! Groetjes Henk

label.Geplaatst op 2005-08-26 14:45:57

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren