© 2024 solvo B.V.

Waarnemen

Hallo, ik heb een vraag over mijn zoon. Al op de basisschool zeiden ze dat hij niet goed waarneemt wat hij ziet. Maar daar is mee te leven. Hij is nu 19 en heeft er nu problemen mee. Hij heeft autorijles en hij kan niet echt goed waarnemen hoe snel een auto rijdt ed. Ik zou graag willen weten of er iets aan te doen is, training of zo. Ik zou het jammer vinden als hij zijn droom vrachtwagenchauffeur moest opgeven. Wie heeft er antwoord voor mij??? Pele


Dit lijkt me een typische vraag voor een oogarts.Is hij daar wel ooit door bekeken?Met zo'n probleem is het misschien niet mogelijk om dat beroep uit te oefenen,tenzij men er iets mee kan.succes!

label.Geplaatst op 2004-03-04 21:56:04


Inschatten van snelheid, aandacht op een punt welke achter de aanstormende auto ligt. Afstand en snelheid schat je in door tussen liggende objekten erbij te betrekken. Kijk je vanaf de grond naar een flat dan kun je door de bomen die er vaak bij staan de hoogte ongeveer inschatten. Ga je op de flat staan zal het veel moeilijker zijn, er zijn geen tussen liggende objecten. Probeer ook de aandacht iets langer vast te houden op het object, niet te vluchtig kijken. Suc6

label.Geplaatst op 2004-03-18 23:01:37


Al vanaf zijn geboorte komt hij bij de oogarts. Had nl ook een lui oog en is daar 2 keer aan geopereerd. Hij heeft een bril sterkte +2 en een cilinder 5. Ik heb het vaak genoeg aangekaart bij de orthoptiste maar die zei dat dat niet erg was. Na 18 jaar hoefden we niet meer terug te komen maar heb zelf bedongen dat hij 1 x in de 2 jaar nagekeken wordt. Nu wel bij een oogarts. Vorig jaar geweest, ook aangekaart was niks aan de hand en zijn glazen waren ook nog goed, ook al gaf mijn zoon aan in de verte niet goed te kunnen zien. Ook de opticien zegt dat het goed is. Het lijkt of je staat te liegen. Zal ik toch maar weer een afspraak maken??? Ik bedoel maar, je ogen zijn zo belangrijk maar het lijkt wel of ze het zelf niet goed weten. Hij heeft wel een licht zuurstofgebrek gehad bij de bevalling maar ook daar kon het niet aan liggen zeiden ze. Afijn ik maak gewoon een nieuwe afspraak. Pele

label.Geplaatst op 2004-03-05 10:35:50


ik zou inderdaad toch maar weer een afspraak maken en dan heel duidelijk zijn met de klachten,misschien werken zijn ogen niet goed samen?Dat geeft problemen met diepte zien en dus ook het inschatten van de afstand en snelheid heel veel succes

label.Geplaatst op 2004-03-05 15:04:32


Hallo pele , ik weet hoe jij je voelt de onmacht en de tegenstrijdigheden van oogartsen en orthoptisten Ga eens naar kaasschieter brillen daar kijken ze hoe je kind kijkt dit is het brafo kijkadvies Deze zaken vind je in Barneveld ,scherpenzeel en Venendaal Ik ben er ook geweest met mijn zoontje en weet nu na 3 jaar eindelijk hoe mijn kind kijkt echt ze nemen de tijd voor je Gewoon heen gaat ik weet zeker dat je hier wat aan hebt. Laat me nog eens horen hoe het met je gaat. Groet Ria

label.Geplaatst op 2004-03-06 15:36:09


Bedankt voor het advies. Ik heb hem een e mail gestuurd. Je hoort het nog. Pele

label.Geplaatst op 2004-03-08 13:36:45

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren