© 2024 solvo B.V.

Wazig en dubbel zien met één oog

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en had een paar vragen over mijn slechte oog. Ik zie een beetje wazig en een beetje dubbel met min rechter oog. Ik heb er ooit eens wat in gehad, een hout spliter maar ook een groot insect op de brommer. Na dat ik al een poosje last heb van dubbel zien en zwazig zien zie ik toch nog goed met 2 ogen behalve kleine opjecten die kan ik niet goed scherp stellen. Ik heb nu op nternet gekenen en kwam iets over tumoren tegen en ik ben iemand met een angststoornis en kan ern niet meer van slapen of rustig zijn. Kan iemand mij vertellen wat het wekelijk kan zijn. AlS ik een krant lees kan ik wel scherp zien als ik heel schuin naar de letters kijk en dan is het dubbel zien vijn kleine opjecten ook weg alleen op dezemanier kijken is lastig. Savonds heb ik ook liche goosting boven witte letters bij het tv kijken en witte kleine opjecten zie ik sowiso een beetje minder. Verderzit wel staar in de familie. Ook heb ik een test gedaan met zwarte lijnen in een cirkel en dan zie ik alleen maar een paar lijnen dik boven en onder zwart met dat eene oog en de rest zie ik heel vaag. Met het andere oogis verder helemaal niets mis die is scherp en zie ik niet dubbel mee als ik het slechte oog bedek. Verder was mijn rechte oog ook niet goed te meten Ik hoop datik een beetje te volgen ben Mvg Lupp Edit Woensdag krijg ik een volledig oogonderzoek bij een oogarts in het ziekenhus in Assen. Vanacht kreeg ik een paniekaanval en heb daarom nog niet echt kunnen slapen om dat ik zo bang ben voor voor wat ergs. Maar gelukkig en hopelijk kijg ik snel een uitslag zodat ik niet meer met onzekerheid zit. Verder ben ik zo moe en koppijn omdatik overal op let met mijn ogen ben net kompleet gaan janken en dat luct wel ff op en kan nu ook wel ff slapen.


Mmm jammer dat ik geen andwoord kan krijgen wat het eventueel kan zijn. Maar goed woensdag kan ik naar de oogarts en daar ben ik blij van. Heb al bijna een week niet meer kunnen slapen door die verrekte angststoornis van mij. Mijn sport komt er nu ook een beetje onder te leiden, slecht eten en niet meer sporten want door het drukmaken durf ik niet meer bij huis weg zowat enkel ff fietsen om fijn de natuur in te gaan, dat brenkt nog wat rust. -Beetje dubbelzien en wazig in de verte -geen pijn en een goed reagerende ogen met de vinger volgens de huisarts.

label.Geplaatst op 2010-06-14 10:45:09


Ik ben bij de oogarts geweest en ben tot rust gekomen ik heb wel een aandoening en dat is Keratoconus. Ik ben goed ingelicht door de oogarts en ben eindelijk weer rustig en accepteer het tussen haakjes want ik hoor het nog maar pas. Wel ben ik blij dat ik weet wat het is en dat het niet voor mij ernstig is van iets wat ik erg vind. Beetje vaag gezegd want ik ben eindelijk weer met een gerust hart bij vrienden geweest en een biertje geronken. Ik vind het nu goed zo en ben blij

label.Geplaatst op 2010-06-16 22:07:25

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren