© 2024 solvo B.V.

Wazig zicht en antidepressivia ??

Hallo allemaal. Ik las hier op het forum of er mensen zijn zoals ik die last hebben van wazig zien. Die zijn er genoeg zag ik maar mijn ervaring staat er niet bij vandaar mijn verhaal. Zie sinds langere tijd al wazig en ben naar de opticien gegaan voor een bril. Sterkte gemeten en wachten op de bril. Toen ik ging passen zag ik opeens door de bril alles erg wazig en zag beter zonder de bril. De opticien alles nagekeken of er per ongeluk niet het verkeerde glas erin was gezet. Maar alles klopte. Hij opperde het idee dat ik wellicht niet tegen de variofocusglas zou kennen. Dus 2 aparte brillen gemaakt voor lezen en veraf. Toen ik deze nieuwe brillen ging passen was het zicht wel goed en de leesbril was prima die had ik al langer een. Op weg naar huis in de auto merkte ikd at ik met bril hetzelde zicht had als zonder. het leek alsof er gewoon glas in de bril was gezet. Na laten meten bij een andere opticien en die kwam uit op dezelfde sterkte als de andere opticien. Door die medicijen heb je minder traanvocht en dat zou weleens de reden van het wazig zien kunnen zijn dus. Ik was met brillenglas niet te helpen vertelde zij. Misschien dat het aan de anidepressivia zou liggen die ik gebruik, opperde zij. Dus nu is mijn vraag of er meer mensen zijn met dit probleem ?? T.v. kijken gaat goed met de bril maar verder af is geen verbetering op het zien zonder bril.


heb ik ook last van in combinatie met die medicijnen

label.Geplaatst op 2010-02-12 12:39:19

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren