© 2024 solvo B.V.

Wel of niet Vitrectomie

Hallo ik ben Rinus Smit 50-jaar sinds decamber heb ik in mijn rechteroog geen zicht meer de oogarts adviseerde mij om een Vitrectomie te ondergaan, gezien het feit dat ik rechts niets meer zie en ook nog met Niet Aangeboren Hersenletsel rechts frontaal is het voor mij erg moeilijk zeg maar irriterend om het verschil tussen dag en nacht te kunnen onderscheiden. Als ik het oog afdek is het veel rustiger in mijn hoofd, en gezien het letsel dat ik heb nadat er in 1977 een hersentumor is verwijderd is het erg moeilijk zoniet onverdraaggelijk om juist aan die kant waar het Maculagat zit niets te zien. Of goed zien of helemaal niets meer gewoon donker is voor mij het beste kan dan ook beter afstand bepalen als ik iets wil pakken kom koffie of een glas water\\limo en ohja een vork en lepel. Zelf twijfel ik nog steeds om de operatie te laten doen omdat ik toch niets meer zien of iets kan onderscheiden Wat als ik het op z\'n beloop laat kan het het oog dan gaan onsteken omdat het vocht in het oog krimpt Wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond/staat graag zou ik uw reactie willen weten mvg Rinus


Beste Rinus, Volgens mij is die operatie in jouw geval zeker het overwegen waard. Ik ben geen oogarts, maar ik heb dezelfde operatie ondergaan in een vergelijkbare situatie, en bij mij heeft het toch wel goed geholpen. Ik wens je hoe dan ook heel veel sterkte, en wijsheid bij het nemen van deze beslissing. Groeten, Xenia

label.Geplaatst op 2007-03-17 20:57:57

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren