© 2024 solvo B.V.

Zeer droge ogen

Ik heb al 8 jaar last van droge ogen. Ik gebruik DURA TEARS. Dit is het enige middel dat een beetje helpt. Mijn klachten zijn afwisselend en heb periodes dat ik meer last heb. Gedurend de moeilijke periodes heb ik veel pijn in mijn oogkassen en kan veel minder tegen het felle licht van de computer en word gauw erg moe. Mijn vraag is, wie heeft soortgelijke klachten. En hoe ga je ermee om? Zelf wil ik nu luchtbevochtiger aanschaffen. Misschien is dit ook een tip....wie weet! Ik wil alles proberen om met dit probleem op een prettige manier te leren leven.. Graag wil ik uitwisselen met iemand die hier ook behoefte aan heeft. Vriendelijke groeten, Ulises


Ik heb sinds een jaar heel droge en soms prikkelende ogen. Dit kunnen overgangsklachten zijn. Nu gebruik ik op advies van de oogarts allergan optive. Deze druppels zijn een half jaar houdbaar. Het helpt wel enigszins.

label.Geplaatst op 2009-04-29 14:42:51


Had ik ook. Mijn visus daalde van 0.8 naar 0.3. Duratears ed helpen niet (genoeg). Ik gebruik nu -gebroken- lijnzaad in yoghurt of muesli. 15 gram per dag. Je koopt het bij de natuurvoedingswinkel voor ca 1,50 per pond. Een schijntje dus! Succes!

label.Geplaatst op 2009-08-28 18:10:37


ik heb ook een kleine 10 jaar last van droge ogen. De dingen die bij mij geholpen hebben zijn ... dragen van zonnebril, dragen van petje, dragen van petje+zonnebril, zo weinig mogelijk autorijden, veel licht vermijden, zonder bril rondlopen werkt ontspannend je ziet dan wel wat vaag maar het helpt wel, zeker géén ooglenzen, droge lucht vermijden indien mogelijk, rook van sigaretten vermijden, stoffige lucht vermijden, ogen sluiten indien het niet nodig is ze open te hebben, bewust knipperen met de ogen, zoveel mogelijk met openbaar vervoer reizen, plaatsen van zeer veel licht vermijden zoals strand en ski-oorden, op plaats in cafe gaan zitten met de zon in de rug, niet met fietsrijden is analoog aan autorijden eigenlijk ... ze hebben een plugje in mijn traankanaal geplaatst wat heel veel geholpen heeft. Het heeft mij wel 8 jaar gekost om een oogarts te vinden die op dat idee is gekomen. Ondertussen wel al drie keer mijn job moeten opgeven wegens pijnlijke ogen. Ik ben nu 31, ik zie het niet goed zitten om dit nog heel veel mijn leven vol te houden, zeker niet mijn professioneel leven. Tot voor die plugjes in mijn traankanalen kon ik professioneel niet echt functioneren, het ging eigenlijk altijd maar slechter en slechter. Sinds plaatsing plugjes gaat het dus veel beter. Het vorige jaar was echt wel goed, ik kon veel dingen doen, minder als normale mensen maar toch heel veel, maar nu gaat het terug minder sinds een tijdje. Een van de frustrerende dingen is dat ik steevast het antwoord krijg van oogartsen dat ze eigenlijk niet veel vaststellen. En luisteren naar je verhaal doen ze ook nauwelijks. Ik verwijt zeker niet hun intentie te helpen, wel hun ernstig verkeerde inschatting van het probleem. Oogdruppeltjes is eigenlijk ook maar iets dat maar een kleine beetje helpt, enkele minuten. Ik denk dat ik een combinatie heb van droge ogen en blepharitis. Soms ontsteken de ogen al eens en dan helpt het wel om met 'Blephasol' de oogleden te reinigen. Ik vermoed dat het erger is in het pollseizoen maar dat is nog niet duidelijk. De laatste tijd heb ik last van een soort spierpijn in mijn rechteroog, dat is wel iets nieuw op die tien jaar. We zullen nog maar eens naar de oogarts gaan ... om dan weeral te stuiten op dat onbegrip. Ik vind dat mensen met droge ogen zich moeten verenigen om het probleem duidelijk aan te kaarten.

label.Geplaatst op 2009-08-30 16:50:30


Hoi, ik heb onlangs iets nieuws ontdekt. Het komt uit Amerika en noemt Tranquileyes. In België wordt het sinds kort ook verdeeld, heb er al erg veel baat bij gehad en wordt ook door oogartsen voorgeschreven blijkt! Kort samengevat is het een zacht brilletje waar je of warmte - of koude therapie mee kan toepassen. 15 à 20 minuten per dag, maar je kan er bvb ook mee slapen en terwijl je ogen bevochtigen dmv de bril. Dit kan je samen met Restasis gebruiken ook. Ik raad het iedereen aan! Hopelijk heb je er wat aan. Groetjes!

label.Geplaatst op 2010-07-19 12:31:35


Beste Ulises, Ik heb deze klachten nu 3 jaar en het wordt alleen maar erger. Duratears werkt niet maar verkoelt de ogen wel. Misschien is het de overgang, zou dat bij jou ook het geval kunnen zijn? Ik heb nu al 20 soorten druppels en gel gekregen maar niets dat echt helpt, ben eigenlijk ten einde raad omdat het m'n leven zo beperkt, met tv kijken, lezen, autorijden, fietsen, sporten. Het gaat allemaal erg moeizaam. Gelukkig op 1/9 nieuw afspraak bij een nieuwe oogarts! Gr. Carla.

label.Geplaatst op 2010-08-23 15:42:46


Sinds mijn bevalling heb ik enorm veel last van droge ogen. Gebruik vismed gel. Geeft enige tijd verlichting. Ook zou ik volgens de oogarts een blefaritis hebben, waarvoor ik al enige tijd zalf gebruik maar nog gn verbetering zie. Iemand enige ervaring met dit probleem? Ook heb ik enorm veel uitgezette bloedvaten in het oogwit. Is dit een symptoom van de droge ogen of van de blefaratis en gaan deze ooit nog weg? Hopende op een geruststellend antwoord

label.Geplaatst op 2011-03-15 12:54:36


Wij hebben het al in een ander topic gemeld, maar als de \'normale\' kunsttranen niet helpen kan lipomyst (is een oogspray) een uitkomst zijn; deze werkt net iets anders dan de kunsttranen.

label.Geplaatst op 2012-06-12 08:57:13

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren