© 2024 solvo B.V.

Zwak netvlies, echt niks aan te doen?

Een jaar terug ben ik bij de oogarts terecht gekomen voor het zien van vlekjes, zwarte balletjes, miniflitsjes enz. Die constateerde een scheurtje in mn netvlies. Hij heeft het toen direct gelaserd en de felle grijze flitsjes zijn weg. Ik zie af en toe nog wel draadjes en bij vermoeidheid en fel licht (of als ik in de buitenlucht/wolken kijk) nog steeds flitsjes, vlekken enz. Ik ben weer terug geweest, maar het netvlies was op zich nog wel in tact, maar volgens de oogarts zitten er wel zwakke plekken. Als ik het zo begrijp is het afwachten. Volgens de oogarts zit het \"in me\" dat het mis kan gaan (loslating). Is dat zo? Is er niks aan te doen dan afwachten wanneer het echt fout gaat? Ik ben 33jr, moeder van 3 kleine kinderen. Wie heeft er ervarng mee? Kan ook vermoeidheid vlekjes, flitsjes enz. verergeren? Alvast bedankt!


volgens mij crosslinking dat is voor zwak netvlies

label.Geplaatst op 2009-05-22 16:37:30


Hoi, Je kan het beste op internet zoeken naar "Mouches Volantes". Er is veel informatie over beschikbaar. Hieronder een link naar een goede uitleg. http://www.natuurlijkerwijs.com/discussiebord/archief/berichten/2703.htm Sterkte ermee... Groeten, Tim Luijkx

label.Geplaatst op 2009-06-12 14:35:29


Misschien moet je eens voor een second opinion naar een academisch Ziekenhuis. In Nijmegen zijn ze goed in netvliezen, zeker als het gaat om erfelijke retinopathieën. Ook het Oogziekenhuis in Rotterdam is een goede optie. Als je meer wil weten over dit soort zaken, kun je misschien ook kijken op www.wagnersyndroom.nl. Goede uitleg over symptomen (bv zwak netvlies). Succes!

label.Geplaatst op 2009-08-28 17:59:26


Ook ik ben 33 jaar met twee kinderen en heb een hoornvliesbeschadiging opgelopen met als resultaat dat ik alles wazig zie door dit oog. Niet meer kan autorijden, niet tegen felle lampen meer kan. Vaak pijn in me ogen bij televisie kijken of computeren. Ik zou graag in contact willen komen met mensen die dit herkennen.

label.Geplaatst op 2010-02-01 22:30:42

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren