© 2024 solvo B.V.

Zwarte vekken, witte draden, slechter zien

hoi, heb al een tijd last van mijn ogen. ehb een bril voort auto rijden. heb het gevoel dat mijn ogen in een korte tijd heel snle achteruit zijn gegaan. heb vaak pijn achter mijn ogen, zie zarte vlekjes en witte draden. kan haast niet lezen want alles (zweeft) dan ofzo. heb het gevoel dat ik vaak scheel kijk. mijn huisarts zecht, ga maar naar een goede optiche. mijn huisarts heeft niet eens naar mijn ogen gekeken! heb er nu bijna een jaar last van! de laatste tijd heb ik ook wel eens een witte waas ofzo voor mijn ogen, normaal kan je alle kanten opkijken en dan voor mijn gevoel alleen voor je en met witte wazen ofzo. weet iemand wat dit is??? en wat ik kan doen??? alvast bedankt....


Ben je wel naar een opticien geweest?

label.Geplaatst op 2006-04-21 07:55:36


hoi, ja, ben daar wel geweest. ze hebben drie keer mijn oog druk opgemeten ofzo? smorgens, smiddags, savonds, deze is goed. voor derest waren toen m'n ogen niet veel achteruit gegaan.hij zij wel dat er misschien te veel eiwit was? maar de laatste twee weken nu word het veel erger! en wat ik nu meot doen weet ik ook niet....

label.Geplaatst op 2006-04-21 15:04:54


Zo te horen heb je last van glasvochttroebelingen (in het engels floaters). Dit is erg onschuldig, je wordt er niet blind van maar kan wel heel erg vervelend zijn. Je kunt je er overigens aan laten opereren.

label.Geplaatst op 2006-04-22 12:53:04


hoi, uhhh wat gaan ze dan doen? en zie je daarna wel beter? bedankt voor de reactie.

label.Geplaatst op 2006-04-24 17:21:54


Hallo, Ik heb sinds een jaar ook van die zwarte vlekjes ook bij de oogarts geweest en dit was dus mouches volantes. Ik kan daar nu aardig meeleven ben erintussen aan gewend geraakt. Maar jij zegt dat je witte wazen ziet....wat ik wel wil weten is of dat transparant is? ik heb dat namelijk ook als ik van beneden naar boven kijk. Dan golft er een transparante golf mee...? bedoel je dat? Het zakt dan ook weer naar beneden...!! Heb jij hetzelfde of herkent iemand deze klachten????

label.Geplaatst op 2006-04-28 19:21:18


In de oogbol zit glasvocht. Niet als water maar als een soort gelei. Als dit troebel is geworden en je beweegt je ogen dan beweegt dit glasvocht mee, maar dan wel wat vertraagd. De slingertjes en puntjes zie je dan iets later ook bewegen en weer tot stilstand komen. Waarom het troebel is kan veschillende oorzaken hebben. Ikzelf heb een ontsteking gehad die afvalstoffen in mijn glasvocht heeft achtergelaten. Als het geopereerd wordt dan maken ze een opening, halen de vertroebelde gelei eruit en vullen het weer met een zoutoplossing. Een witte waas die vertraagd meebeweegt zou ook in dit glasvocht kunnen zitten. Ik denk dat het verschil maakt of de vertroebeling dicht bij het netvlies zit of dicht bij de lens waardoor de gewaarwording anders is. Als de waas vast staat zou het in het hoornvlies of de lens kunnen zitten. Ook dit is te opereren. Maar degene die dit het best kan beoordelen is de oogarts!

label.Geplaatst op 2006-05-05 21:26:42


Hoi Suus Ik zou toch maar zo snel mogelijk een oogarts er naar laten kijken hoor. Vreemd dat je huisarts je niet doorstuurt.Weet eerlijk gezegd ook niet of je hem/haar nodig hebt om bij een oogarts terecht te kunnen. Op zich kunnen floaters geen kwaad maar je zegt ook dat je een waas voor je ogen ziet en pijn hebt, dat zou op uveitis kunnen wijzen en als je dat hebt moet dat echt behandeld worden! Bij het oogziekenhuis in Rotterdam kun je met deze klachten zo bij de EHBO terecht. groetjes Marja

label.Geplaatst op 2006-05-13 07:26:45


goedendag. Ik wil even reageren op dit berichtje. Omdat t mijn zorgen baat. Mijn moeder heeft dit ook gehad.. heel erg. ze heeft 2 jaar bij een oogarts gelopen en die kon niks vinden. Later bleek, ze had in haar nek een vernauwing, via een doppler onderzoek kom je erachter. Je oog krijg dan te weinig zuurstof. haar halsslagader zat voor 95 procent dicht. Operatie .. ging geweldig.. maar helaas te laat, en werd ze blind aan dat oog.. Dus doorverwijzing vragen voor een neuroloog. Veel sterkte..

label.Geplaatst op 2007-07-12 13:14:07

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren