© 2024 solvo B.V.

Beenverlenging

ik ben een j van van 22 ben 1,66cm lang. Nu wil hier echt wat aan laten doen. Kan dat en zal dat ook gedaan worden bij mij? Is het betaalbaar want ik wil dit echt heel graag want anders zie ik bij mij zelf geen uit weg meer om hier mee om te moeten gaan. En ik ga ook al na de ortohpeet maar wou het ook hier even vragen en wil echt goed antwoord.


beenverlengingen zijn mogelijk. ik heb het eens op tv gezien. het zijn echter zeer ingrijpende behandelingen. het bot wordt een stuk uit elkaar gezet en met pinnen vastgezet en dan groeit het bot ertussen . het gaat om enkele centimeters. het wordt denk ik alleen gedaan bij mensen onder een bepaalde lengte, die echt heel klein zijn. ik denk dat je er meer aan hebt om ermee te leren omgaan en het te accepteren. ik begrijp uit je vraag namelijk dat het een groot probleem voor je is. veel succes

label.Geplaatst op 2005-05-10 15:46:31


Dit is niet makkelijk voor je. Aan de andere kant vind ik jouw lengte echt niet te klein. Jij ervaart dit anders. Hoe waardevol vind jij jezelf met 1.66 m.? Als deze vraag je raakt, dan is het goed als je er over praat met een professional. Beenverlenging is verschrikkelijk rigoureus en geeft geen garantie dat jouw gedachte over jouw lengte opgelost is. Ook met 1.66 m ben je een uniek mens. Heel veel succes met jouw gevecht en always look at the bright side of life.

label.Geplaatst op 2006-01-13 08:55:22


Late reactie van mij omdat ik net nieuw ben op dit forum. Ik weet niet of je inmiddels al een besluit genomen hebt, maar wilde toch even reageren. Ikzelf heb (26 jaar geleden) een beenverlenging gehad van 2.4 cm tgv ongeval. Het is inderdaad een ingrijpende behandeling. Ik heb met een jongen in het ziekenhuis gelegen die ook voor zijn lengte aan beide benen deze behandeling onderging (elk been 13 cm). Houd er rekening mee dat het een lange periode in beslag neemt (verlenging alleen al 1 mm per dag) en waarschijnlijk zullen ze boven- én onderbenen verlengen. 4x pennen en platen dus. Afhankelijk van hoeveel langer je wilt zijn, gaat het met flinke pijnen gepaard. Risico voor na de behandeling is er ook. Ikzelf heb veel pijnen in mijn scheenbeen die verlengd is. Na een botscan is gebleken dat op de plaats van verlenging een stresszone zit. Dit wil zeggen dat er meer afbraak dan opbouw van kalk is en het een zwakke plek is. Moet ik er wel bijzeggen dat op dat moment (13 jaar geleden) mijn behandelend arts dit nog niet eerder meegemaakt had bij een beenverlenging, maar de kans is dus wel aanwezig. Denk er dus heel goed over na. (ik vraag me toch al af of ze dit wel doen bij normale verhouding van arm-/beenlengte t.o.v. het lichaam). Ikzelf ben een vrouw van 1.64, je bent dus nog groter dan mij;)

label.Geplaatst op 2009-09-02 14:16:31

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren