© 2024 solvo B.V.

Ben geopereerd 4 april 2011

hallo ik ben geopereerd 4 april jongstleden aan een nieuwe heup,men d8 dat de operatie goed was verlopen ,had het goed mis. De arts kwam ons vertellen dat de operatie complicaties had en daarom zo lang duurde. De boorkop was namelijk tijdens de operatie afgebroken en nu moesten ze een luikje in het bot maken ,om zo de boorkop terug te slaan en weer terug dicht maken ,wat hun zien als een breuk,daarom mocht ik het been niet belasten....en bed rust houden ,ik werd maandag 4 april geopereerd,met als gedachte dat ik vrijdags naar huis mocht. tot mijn grote verbazing ging ook de wond niet dicht,want mijn wond was 2 x zo lang als een normale operatie aan de heup,dus besloten ze dat ik naar de gipskamer moest en ze het gingen verbinden met rek verband en moest ik nog tot maandag bedrust houden. Eindelijk was het maandag 11 april en moest naar de gipskamer en de arts kwam en ja hoor de wond was voldoende dicht dat mn infuus en katheter eruit mochten en ik mn been langzaam mocht gaan bewegen onder begeleiding van fysio. Eindelijkl mocht ik uit bed en met looprek hinkelen wat niet mee viel,had 8 dagen gelegen op bed. De 13e april mocht ik naar huis,en mocht het been 10 weken niet belasten. Ben nu afgelopen dinsdag naar arts geweest ,was 24 april en nu waren de foto\'s goed ,ze waren meer dan tevreden en ik mocht men been 50% gaan belasten en over 2 weken 100% maar dan met 1 kruk...en ikmag nu ook al wat gaan sporten,maar dan ben je inmiddels 8 weken verder... Wat ik zag als een routine operatie ,werd een drama...wat eigelijk nooit voorkomt zei mn orthopeet...maar ik was de pechvogel. ik ben pas 43 jaar en was eigelijk te jong voor zo een operatie,maar ik liep al 3 jaar met kruk of in de arm,zo moeilijk liep ik.. Nu gaan we alleen maar vooruit en niet meer terugkijken. Ik ben trots op mezelf wat ik in die weken bereikt heb... hoop op een reractie of een mening van lotgenoten. Groetjes Brigitte

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren