© 2024 solvo B.V.

Dijbeenbreuk zonder kalkaangroei

Hallo, U spreekt met de dochter van Verbeke Christine.( 52 jaar) Mij ma heeft verleden jaar omstreeks deze periode gewoon bij het wandelen een dijbeenbreuk opgelopen. Dit iets lager dan de liesstreek. Oorzaak van de breuk was een zwakke plek in het bot na bestralingen gehad te hebben toen ze 13 jaar was . Dit was voor een cyste die rond de pezen gegroeid was te doen inkrimpen, wat eigenlijk geen effect geeft gehad.In het Uz gent hebben ze dit dan wel succesvol geopereerd. Gevolg , lymfen die niet meer werken, slechte doorbloeding van de bloedvaten ( ondertussen zijn die verlegd naar de binnenkant van haar been), en nu die breuk in het dijbeen. Mijn ma geeft 1 week in tractie gelegen om alles te bekijken waar de nieuwe bloedbanen liggen enzo , alsook een grote snijwonde is niet echt een optie. Resultaat een pen van aan de heup tot aan de knie , met bovenaan twee schroeven en één aan de knie! Operatie is goed verlopen door dokter Decraemer in het Heilig Hart ziekenhuis te Roeselare samen in over leg met Professor Samson in leuven. Na nog een week in de kliniek te blijven mocht mijn ma naar huis weliswaar met een staanrekje. Ze mocht geen trappen doen. Na vele kinebeurten terug op controle en alles zag er goed uit ( augustus ondertusen), mijn ma mocht met één krik wandelen en af en toe in huis naar haar eigen kunnen zonder wandelen , weliswaar van de tafel naar de zetel enzo…. Alles ging goed, ondertussen op de hometrainer , drie weken later hevige pijn ter hoogte van de lies! Afspraak bij de dokter terug , foto genomen met als resultaat de schroef aan de knie was gebroken, daardoor schoof de breuk terug opéén( waarschijnlijk door de te weinig kalkaangroei rond de breuk)! Weliswaar was dit volgens hem niet slecht omdat de breuk wel recht op mekaar terecht gekomen is, resultaat tstaat op elkaar maar niet aan elkaar! De dokter zei terug twee krukken te gebruiken en het wat rustiger aan te doen, bij pijn dafalgan te nemen en dat was het!! Onzeker terug naar huis, drie maand later zien we u terug voor een foto alsook een botscanner. Resultaat van de botscaaner , waar ze zeiden dat het binnenin aan elkaar stond, maar toen mij ma vertelde tegen de dokter als ze haar hiel draaide dat ze voelde dat de breuk nog niet vast stond, antwoorde hij daarop : toch nog niet! Alsook geeft ze soms pijn aan de knie omdat de breuk op elkaar gedrukt is, en de pen mss tot tegen de knie komt. Nu in samenspraak met dokter Decraemer proberen we nu een botstimulator, die morgen 27 januari word uitgelegd.( dit is terug 5 maanden wachten) Mijn vraag naar jullie is dit de gangbare procedure, al meer dan een jaar wachten op kalkaangroei die er nog niet of weinig is. Wat kunnen wij nog meer doen, een tweede opinie van een andere arts? , op het internet lees ik OP -1! Dit zou het in no time terug moeten aangroeien. Alvast bedankt om dit te lezen Deborah seys

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren