© 2024 solvo B.V.

Doorgelopen met gebroken voet

Drie maanden geleden viel ik in de trein waarbij mjn rechtervoet dubbelklapte(veel pijn). Toen ik aankwam op mijn bestemming ben ik meteen naar de huisartsenpost gegaan omdat ik dacht dat een rontgenfoto misschien wel nodig was. De arts zei dat ik een verstuiking had en misschien scheurtjes in de enkelbanden. Toen ik vroeg of het mogelijk was om een rontgenfoto te laten maken zei hij dat dit absoluut niet noodzakelijk was omdat ik nog wel op de voet kon staan. Nadat de zwelling (vanaf mijn knie tot en met de voet) wat weg was ben ik naar een fysiotherapeut gegaan die mijn voet 1 week intapete en oefeningen voorschreef. Na 8 weken was er weinig verbetering. De voet is paarsig, gezollen en ik kan nog steeds niet zo veel. Wel gewoon gewerkt en veel gelopen want dat was goed (zei men). Nu heeft de huisarts mij naar een ortopeed gestuurd en bij de mri-scan bleek mijn voet gebroken te zijn. Gelukkig was er iets heel erg belangrijks (vork) niet beschadigd. Hij wil dat ik alsnog een rontgenfoto laat maken en kom dan pas over 3 weken terug. Het herstel is in gang gezet, maar ik had eigenlijk 6 weken in gips gemoeten na de val. Ik moet nu voorzichtig lopen. Dat ik pas over 3 weken terug hoef te komen vind ik nu wel wat lang. Wie heeft hier een mening over?

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren