© 2024 solvo B.V.

Kan iemand mij eindelijk eens vertellen wat er met mijn knie is?

Ik zal proberen mijn verhaal in het kort samen te vatten. Al 5jaar lang loop ik met knieklachten. Om mijn klachten aan andere uit te leggen, vergelijk ik het een beetje met groeipijn van vroeger als kind zijnde. Dat je wakker werd van de vreselijke pijn. Ik heb elke dag, al vijf jaar lang, elke dag vreselijke pijn in mijn knie. Waar het precies zit in/bij mijn knie, kan ik niet uitleggen. Alles wat ik doe, zorgt ervoor dat ik erna weer pijn heb, waardoor het dus mijn leven belemmerd. En met de jaren wordt de pijn alsmaar erger. Hoe zal het zijn wanneer ik 10 jaar verder ben? Ik ben pas 23jaar en heb nog nooit een ongeluk of blessure gehad aan mijn knie. Vijf jaar geleden ben ik bij mijn dokter geweest en die kon niets vinden. Ik ben toen doorgestuurd naar de fysio en ben daar bijna een jaar onder behandeling geweest. Dit heeft echter geen effect gehad, waarna ik de melding kreeg: \' je moet er maar mee leren leven\'. Nu vijf jaar later, is mijn pijn vele malen erger geworden en belemmerd het ontzettend veel in mijn leven. Hierdoor ben ik weer naar mijn dokter gegaan en heb gevraagd om een verwijsbrief richting het ziekenhuis. Ik heb toen een doorverwijzing gekregen voor het ziekenhuis. Ik heb hier meerdere foto\'s laten maken en ben onderzocht door twee artsen. Echter kunnen zij niets vinden op de foto\'s en voelen niets raars in mijn knie. Ik word nu weer doorgestuurd naar de fysiotherapeut, want bij de afdeling orthopedie kunnen ze mij niet helpen, vertelden ze mij. Het enige wat ze mij wel konden vertellen is, dat ze denken dat het achter mijn kraakbeen in mijn knie zit. Maar een kijkoperatie heeft geen nut, want er valt niets te bekijken of te \'repareren\'. Dus met andere woorden. Het ziekenhuis helpt mij niet verder. Daar sta je dan weer buiten, met alleen de optie fysiotherapie waar je niet achterstaat, vanwege de vorige ervaring en er dus niet in gelooft. Ik wil gewoon weten wat mijn opties zijn en of en hoe ik verder behandeld kan worden. Afgelopen week, heb ik continue \'mank\' gelopen en staan de tranen in mijn ogen, zoveel pijn heb ik dagelijks. En er is dan niemand die mij kan vertellen wat ik heb? Wie kan mij dus hier vertellen wat ik heb en wat ik verder kan doen behalve fysiotherapie of waar ik in behandeling kan worden genomen waar ze het als een uitdaging zien om te onderzoeken wat ik heb.


Aanval door vocht

label.Geplaatst op 2012-05-10 18:40:57


Je schrijft nergens dat je een dikke knie hebt dus ga ik er vanuit dat je geen ontsteking in of rondom je knie hebt. Een mogelijkheid die je zelf goed kunt onderzoeken is of je triggerpoints rond je knie hebt. Dat zijn kleine spierknoopjes die jarenlang in een soort kramptoestand zitten en waar ze niet vanzelf weer uitkomen. Deze triggerpoints kunnen op de plek van de knoop zelf pijn veroorzaken maar ze kunnen dat ook op een andere plaats in je lichaam doen. Deze pijn kan behoorlijk erg en uitstralend zijn maar het kan ook zijn dat je de pijn pas voelt als je op deze knoop drukt. Deze pijn is behoorlijk erg dus je weet het meteen als je er eentje gevonden hebt... vaak voel je ook een klein bobbeltje zitten. Plaatsen die je zeker even moet onderzoeken door er op te duwen zijn je knieholten, de binnen en buitenzijde van je knie, de scheenbeen en kuitpieren en de spieren in je bovenbeen..helemaal tot aan je heupen. Als je deze spierknoopjes gevonden hebt dan kan je deze zelf masseren of je gaat in je omgeving op zoek naar een fysiotherapeut die triggerpoint therapie doet (eventueel met dry-needling...zie Google). Het zelf masseren gaat als volgt: Je moet 6 tot 10 keer een diepe wrijvende beweging maken in 1 richting; je moet niet over je huid wrijven maar je moet de huid erboven als het ware meenemen ..(dus geen olie gebruiken ofzo);Eén beweging duurt ongeveer 6 seconden en hierbij verplaats je je vinger(s) maar ongeveer een centimeter of iets meer over die knoop; Tussen de strijkingen laat je even een paar seconden zitten....het kan namelijk behoorlijk veel pijn doen..maarrr je moet jezelf niet te veel pijn doen...op een schaal van 0 to 10 mag de pijn een 7 zijn...nog net aangenaam. Deze massage van de knopen moet je meerdere keren per dag doen. Als de oorzaak van jouw kniepijn inderdaad triggerpoints zijn, dan zou je direct verlichting moeten voelen. Ik hoop dus voor je dat het niet iets anders is. Veel sterkte met je knie!

label.Geplaatst op 2012-05-14 11:09:51


Misschien een optie om een MRI scan te laten maken, daar zien ze alles op.

label.Geplaatst op 2012-05-19 09:35:25

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren