© 2024 solvo B.V.

Klachten Linker Knie

Hallo ik ben een jongen van 25 jaar en ben ruim 2 meter lang. Ik heb al op vrij jonge leeftijd problemen gekregen aan zowel mijn linker als rechter knie. Deze problemen gingen samen met erg veel pijn. Zoveel pijn zelf dat men dacht dat ik reuma had. Mijn ouders hebben daar onderzoek naar laten doen maar dit bleek niet het geval van mijn pijn klachten te zijn. Naar maten ik ouder ben geworden heb ik alleen klachten over gehouden aan mijn linker knie. Ik heb tot vorig jaar kunnen leven met de pijn die ik geregeld heb aan mijn linker knie. Vorig jaar kreeg ik ineens zoveel last dat ik niet meer in staat was om te lopen. Toen heeft men besloten om een arthroscopie bij me te doen. Ik kreeg al vrij snel te horen dat er problemen waren met het kraakbeen onder aan de linker knie. Ik ben toen na deze ingreep ruim 2 maanden klachten vrij geweest ik blij. Maar dat zou niet lang meer duren want ik kreeg opnieuw klachten aan het einde van 2004. Nu hebben ze afgelopen maand voor de 2 keer een arthroscopie gedaan. Ook nu blijkt weer dat het kraakbeen niet goed is. Nu heb ik van 2 dokters gehoord dat de stand van mijn benen niet optimaal is. Namelijk dat mijn benen in een lichte x vorm staan waardoor er een hogere druk komt op mijn knie is. Want wat we de dokters nu steeds gedaan hebben tijdens de arthroscopie operaties verhelpt niet mijn probleem maar stelt het alleen maar uit. Nu weet ik van beide dokters dat er iets te doen is aan de stand van mijn benen. Dit houdt in dat met behulp van een operatie de stand van mijn been veranderd wordt. Ik hoef denk ik niemand uit te leggen dat dit een erg ingrijpende operatie is. Nou probeer ik in contact te komen met mensen die zo\\\'n operatie bij zich hebben laten doen. Of dat er iemand is die mij advies kan geven over wat ik zou moeten doen. Maar wil wel zeggen dat ik mezelf te jong vindt om met dit probleem rond te lopen. En als inderdaad klopt met wat ze zeggen dat het mij kan helpen dan is in mijn ogen de keuze snel gemaakt.


Zoals je heel vaak hoort, blijft het niet bij een operatie. Jouw verhaal komt best veel overeen met mijn verhaal. Alleen verteld mijn osteopaat, dat operen niet meteen de eerste oplossing is. Zo ben ik bij een podoloog geweest, en heb steunzolen. Ook krijg ik medicijnen via mijn homeopaat. Ik heb ook x-benen, maar operen vind ik een hele grote stap. Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bevindingen. Momenteel denkt de dokter dat ik een cyste in mijn rechterknie heb, een scan moet dit uitwijzen. Groetjes Annemieke

label.Geplaatst op 2005-08-29 13:03:35


Beste Annemieke, Ik heb er voor gekozen om de operatie te laten doen de dokters hebben mij verteld dat de kans dat de operatie lukt meer dan 70% is. Ik wacht op dit moment op telefoon van het ziekenhuis want ik zal nog voor het einde van het jaar de operatie onder gaan. En je heb gelijk want het zal niet bij deze operatie blijven. Er zal op een latere leeftijd gekeken worden of het mogelijk is of het kapotte kraakbeen hersteld kan worden. Maar ik heb in ieder geval weer goede hoop voor de toekomst. Ik wil je in ieder geval bedanken voor je reactie en ik hoop dat ik jou ook een beetje heb geholpen. Vriendelijke groeten Alex

label.Geplaatst op 2005-09-27 18:11:06

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren