© 2024 solvo B.V.

Kni

Ik loop al 15 maanden me knieklachten. (pijn, zwelling, rood/warm, knikt en kraakt). Nu ben ik daarvoor bij een orthopeed geweest. Behandeling: Onstekingsremmers, actieve en passieve therapie, gips, gewoon rust en een brace. Nu zijn de klachten nog steeds niet over en eigenlijk erger als ik het vergelijk met het begin. Nu ben ik vandaag weer teruggeweest bij de orthopeed en die zegt dat hij nu niks meer kan doen. Het moet vanzelf maar overgaan. Een kijkoperatie is geen optie want dat helpt toch niet en ik alleen maar riskant zegt hij. Moet ik een second opinion aanvragen? Of hebben jullie nog een idee? En zijn er mensen die precies hetzelfde probleem hebben? Dus dat de arts is \'uitbehandeld\'! vriendelijke groet, jessica


Hoi, Bij mij begonnen de klachten ook zo; na een kijkoperatie bleek mijn kraakbeen los te zitten en in het totaal ben ik zelfs 15 keer aan mijn rechterknie geopereerd! Nu moet ik helaas ook links; precies dezelfde klachten. Ga naar het UMC in Utrecht en leg je klacht goed uit; Dr. Wassen is een goede arts. Sterkte en succes, Sandra

label.Geplaatst op 2003-07-30 22:24:53


Een second opinion is altijd nuttig. Geneeskunde is mensenwerk. Als de andere arts toevallig wel ervaring heeft met jouw probleem, kan die het misschien zomaar herkennen, en verhelpen. Niet elke arts heeft dezelfde ervaring, en daardoor kennis. Doorlopen met deze problemen lijkt me ook niet bepaald een optie!

label.Geplaatst op 2003-11-02 16:23:00


Laat er een gedegen onderzoek naar doen en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Als de knie blijft opspelen is er iets aan de hand. Een MRI scan of een kijkoperatie lijkt mij voor de hand liggend. En geloof me ik kan het weten. Ik ben al een stuk of 9 keer aan mijn rechterknie geopereerd. Periodes ging het goed en kon ik zelfs weer sporten, andere periodes ging het slecht en kon ik zelfs amper lopen. Nu gaat het weer minder. In augustus of september een kijkoperatie waarschijnlijk. Als ik je nog een goede tip mag geven. Als er sprake is van kraakbeenslijtage probeer dan het middel synvisc. Heeft mij ruim een jaar lang van mijn kraakbeenproblemen af geholpen. Dr. van der Hart van het OLVG adviseerde mij dat. Trouwens een prima dokter.

label.Geplaatst op 2004-07-29 20:52:50


hoi! ik ben van de huisarts ook doorgestuurd naar een orthopeed voor mijn knie, en ook deze was uitgedaan met mij. ik wilde dat echt niet en heb dus gevraagd om een second-upinion. nu ben ik behandeld bij een narcotiseur en die vertelde mij dat het probleem niet in de botten ligt (zoals bij een orthopeed) maar ik het "natte" gedeelte. nu ben ik behandeld en ik voel al duidelijk verbetering. dus zeker doen!! suc6

label.Geplaatst op 2004-08-09 14:20:09


Jouw probleem is een veelvoorkomende in de geneeskunde. Een duidelijke klacht (die zeker serieus genomen wordt) waar geen verklaring voor gevonden kan worden. Aan de ene kant is dat geruststellend: er is niets "ergs" aan de hand. Aan de andere kant is het erg frustrerend, er kan niets gevonden worden wat behandeld kan worden. Persoonlijk twijfel ik aan het nut van een second opinion.

label.Geplaatst op 2003-07-24 22:15:55

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren