© 2024 solvo B.V.

Knie

Wie heeft er ervaring met pijn door kraakbeenletsel ivm slijtage? Heeft een hyalinekuur zin? Scheelt dit veel? Wanneer moet je beslissen om toch een operatie te laten doen? Wat kun je nog met een nieuwe knie? Wat kun je niet meer met een nieuwe knie? gr. deknie


Hoi, Letsel aan het kraakbeen is met een kijkoperatie makkelijk te verwijderen en de pijn zal dan ook snel verminderen. Ik ben nu voor de 26e keer geopereerd en ben meestal alweer na een paar dagen goed mobiel; pijn heb ik eigenlijk amper gehad na de operaties. Het is een dagopname; de laatste operatie afgelopen week ging ik er om 14.00 uur in en was om 18.00 uur weer thuis! Een kunstknie geven ze niet zo snel op jongere leeftijd omdat die maar een jaar of 10-12 meegaan. Sterkte, Sandra

label.Geplaatst op 2004-07-30 22:49:11


Heb al jaren kraakbeenschade en knie is al 1x schoongespoeld. Pijn was er nauwelijks. Bij mij is het op mijn dijbeen en achter de knieschijf. Op sommige plaatsen bot/bot. Heb al 2x hyaluronzuur inspuitingen gehad en deze helpen maar ook slechts tijdelijk. Pas als ik knieschijf later verleggen heb is de hele toestand verbeterd. De knie kraakt zoals een oude versleten deur! Je hoort me van ver afkomen, zeker als ik d eknie moet buigen. Je kan op relatief jonge leeftijd een knieprothese krijgen maar men zal eerst alle ander emogelijkheden afwegen. Is een osteotomie geen optie, waarbij ze de druk verleggen door de stand van je onderbeen te veranderen? Heb ik al veel weten doen en deze mensen zijn achteraf zeer tevreden!!! Ik heb ook X benen en zal het in de toekomst zeker laten doen als het mij kan helpen. De patellapees verleggen was ook geen pretje maar ik ben ENORM blij dat het gebeurd is!!! Dus laat je grondig door een goede arts onderzoeken en weeg alle mogelijkheden af. En wat kan je niet meer na een totale knieprothese? Volledig buigen, geen impact sporten meer zoals lopen, springen..... Succes!!!!!!!!!!

label.Geplaatst op 2004-09-02 12:24:54

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren