© 2024 solvo B.V.

Nieuwe knie prothese, de \"oude\" zit er pas 4 jaar in!

Ik heb een hele knieprothese, na 4 jaar nog steeds veel pijn en enorme Bakerse cyste achter in knieholte. Moet nu nieuwe knieprothese in, wie heeft ervaring met vervanging na zo,n korte tijd?


Ja, helaas heb ik er ervaring mee. Wat is de reden dat de prothese eruit moet. Is er sprake van een infectie en/of wordt de prothese afgestoten. Dat laatste was bij mij het geval. Mijn 1ste operatie was in maart 1999, een zgn revisie (2de prothese) was in januari 2001 en een 2de revisie (3de prothese) was in mei 2004. De laatste prothese zit r nu nog steeds in. Vanwege een bacterie en posttraumatische dystrofie heb ik nog heeel veel pijnklachten en is de buiging slechts 20 graden. Als er bij jou geen sprake is van een infectie, bacterie of dystrofie zou een revisie-operatie tot een goede mogelijkheid horen met een grote kans van slagen. Wel raad ik je aan om naar een deskundige orthopeed te gaan die vaker deze operaties heeft gedaan, b.v. Sint Maartenskliniek in Nijmegen. Succes, Rinus

label.Geplaatst op 2009-07-14 12:39:43


Ik heb hele goede ervaring met een herstelprothese van de knie na in 2005 een mislukte operatie ben ik in 2006 naar de maartenskliniek gegaan die hebben een hele nieuwe prothese erin gezet met een prima resultaat. Het zijn daar echt kunstenaars. Bep de Bruijn

label.Geplaatst op 2009-07-17 12:05:29

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren