© 2024 solvo B.V.

Vraag over het al dan niet zetten van gebroken bovenarm

Hallo allemaal, Ik weet niet of ik hier bij het goede gedeelte van dit forum ben, maar wilde graag het volgende voorleggen. Mijn schoonmoeder van 81 is vorige week gevallen en heeft daarbij haar linkerbovenarm gebroken. In het ziekenhuis aangekomen zijn er foto\'s gemaakt want ze had en heeft nog steeds heel veel pijn. Nu werd er in het ziekenhuis veteld dat ze het zetten tegenwoordig niet meer doen en ze kreeg een blauwe Mitella/ band om haar arm en ze werd weer naar huis gestuurd. Nu wilde ik graag vragen of het normaal/ bekend is dat een gebroken bovenarm niet meer wordt gezet. Afz Risingsundancer


Hallo, Is het echt haar arm of misschien haar schouder (wordt ook vaak bovenarm genoemd)? Zelf heb ik een aantal weken geleden m'n schouder, dus de schouderkop, gebroken. Dat kan niet in het gips gezet worden en heb 4 weken met een sling (zo'n blauwe band) gelopen. De revalidatie en de pijn valt me erg tegen, vooral omdat ze op de eerste hulp vertelden dat het maar 4-6 weken zou duren. Heel veel sterkte met je schoonmoeder. Gr. Yolanda.

label.Geplaatst op 2007-04-13 22:33:04


Hallo Jolanda, Bedankt voor je reactie en alvast heel veel sterkte. Maar nee bij mijn schoonmoeder is het inderdaad echt haar bovenarm die is gebroken. En snap gewoon niet dat ze zeggen dat het tegewoordig niet meer wordt gezet. Dat doen ze toch altijd als je iets hebt gebroken? afz Risigsundancer (Nancy)

label.Geplaatst op 2007-04-14 11:25:09


Ik lees je bericht nu pas, daarom mogelijk te laat. Ik brak op 28-07 mijn bovenarm vlak onder de kop (Humerus),en er zat een verticale scheur in het bot, gebeurde in Noorwegen. Chirurg daar zei ook: moet uit zichzelf genezen, weer op z'n plaats komen en vastgroeien. Ik kreeg slechts een sling (band)om. In NL zei mijn chirurg hetzelfde! Hier kreeg ik gelukkig een groot draagzakje, was véél beter! Moest na 1 week terugkomen. Breuk was niet verbeterd. Op 10-08 ope-ratie: ik heb nu een rvst. plaat van 20 cm met 7 schroeven in mijn boven-bovenarm. Ik kreeg 95 fysio-manuele therapie behande-lingen van mijn ziektekostenverzekering toegekend. De manuele behandelingen helpen goed. Ik moet zelf ook heel veel oefenen. Ik kreeg de röntgenfoto's van de chirurg uitgeprint, is heel interessant te zien hoe het was en na de operatie is. Groet, Rita

label.Geplaatst op 2007-09-29 16:34:32

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren