© 2024 solvo B.V.

Een datum gekregen

Ik heb afgelopen dinsdag een telefoontje gehad. Ik kan 2 april geopereerd worden. Heb het met gemengde gevoelens gehoord. Ik zit nog in mijn proeftijd en mijn baas moet mij helaas ontslaan. Hij zegt dat als ik beter ben ik weer terug mag komen. nu ben ik dus heel erg bang dat het uwv dat niet pikt. Eerst uit dienst en dan weer na 6 weken terug in dienst. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik ben verder heel blij met mijn datum het is gelukkig al heel erg snel. Ik kreeg steeds meer lichamelijk klachten dus dat is nu hopleijk voorbij. groetjes janneke


hoezo ontslaan, je mag toch niet ontslagen worden om deze reden (een operatie) ook al is het je proeftijd. je moet dit echt na gaan vragen bij UWV en protest indienen als zij ook zeggen dat het niet mag. het klinkt mij vreemd in de oren allemaal. je kan toch gewoon in de ziektewet als je geopereerd moet worden. ik neem aan dat het de bedoeling is om gewoon weer aan het werk te gaan daarna. ik snap wel dat je baas bang is dat het langer gaat duren en dat ze die weken liever niet door betalen , maar ja daarvoor zijn er nou wetten in nederland, om mensen te beschermen. succes en echt even navragen hoor!

label.Geplaatst op 2007-03-07 23:21:59


Ben het eens met Rings, dit is echt niet in de haak. Zeker niet als de operatie ook nog is vanwege lichamelijke klachten. UWV telefoon even opbellen en navragen wat je rechten zijn, cq wat je moet doen. Of langs bij de rechtswinkel in je woonplaats (gratis consult). Misschien hou je je baan er niet door, maar je krijgt in ieder geval wel je geld, neem ik aan. Succes!

label.Geplaatst op 2007-07-04 01:37:00


Hallo, jammer dat je er niet bij schrijft wat voor een soort operatie het is. lekkere baas heb je, als je een goede kracht bent laat hij je niet zomaar gaan, en denk eens na, hoe zijn je kansen op de arbeidsmarkt, kan je weer makkelijk aan de slag na de operatie?bij in andere baan? dan kan je je baas zeggen dat je niet meer terug komt als hij je nu niet aanhoud als werknemer. Wat ben waard je voor hem, tenslotte betaald hij een aantal procent van je salaris de rest wordt betaald door het CWI dus zoveel kosten zijn er niet voor hem. Het kan ook zo zijn dat hij bang is dat je te lang in de ziektewet blijft. Succes Joka

label.Geplaatst op 2007-07-11 20:13:04

Naar forum Plastische chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren