© 2024 solvo B.V.

Een verhaal. Reacties zijn welkom

Voordat je dit leest wil ik nog even graag zeggen wie ik ben. Ik ben een jongen en student van 23 jaar. Ik heb eigenlijk een probleem. Iets anders zou ik er niet van kunnen maken. Mijn gezicht hangt aan de linkerkant (mijn linkerooglid staat redelijk omlaag en mijn kaak hangt naar beneden. Hierdoor zie ik er erg vermoeid uit. Dit is in het geheel niet te zien aan mijn rechterkant van het gezicht. Ook heb ik acnelittekens op het gedeelte net onder mijn beide slapen en dit allemaal heeft gigantisch effect op mijn leven. Eigenlijk ben ik al sinds de pubertijd erg onzeker door acne maar nooit in zo’n ernstige vorm van onzekerheid als nu en de laatste 2 jaar. Ik ben er nu zo’n 2 jaar van bewust dat ik dit heb. Ik weet wel dat sommige foto’s die ik vroeger zag van mijn linkerkant mij nooit zo aanstonden, maar ik besteedde er verder gaan aandacht aan. Eigenlijk heb ik vanaf die tijd het idee dat mijn leven op pauze staat, dat ik niet verder leef en geniet van het leven zoals het hoort. Het houdt mij 24/7 bezig. Voordat ik aan dingen dacht als een correctie eraan verrichten door middel van chirurgische handelingen was ik erg zwaarmoedig en had ik het idee dat dit gevoel nooit meer weg zou gaan, dat er niets veranderd aan kon worden. En eigenlijk gaat het mij niet eens zozeer om hoe andere mensen mij zien, maar het is meer mijn zelfbeeld, wat toendertijd ineens helemaal aan gort was. Mijn leven stond 2 jaar lang op zijn kop. Ik was extreem onzeker en had (en heb eigenlijk nog steeds) een ongewenste obsessie gekregen, namelijk steeds weer in de spiegel mijzelf bekijken door middel van een andere spiegel, zodat ik mijzelf zie zoals andere mensen dat zien. Dus niet in spiegelbeeld, maar een spiegelbeeld in een spiegelbeeld. De ware realiteit. Ook maakte ik steeds weer foto’s van mijn gezicht, (voorkant, rechterkant en linkerkant) en kon ik het steeds weer niet geloven dat die helften zo verschillen. Vanaf toen en nu nog stee