© 2024 solvo B.V.

Gynecomastia

Hallo, Ik heb vroeger nogal gekampt met overgewicht. Nu ben ik al 3jaar aan het fitnessen, en heb eigenlijk geen vet meer. Nu is het zo dat ik op mijn borst een lichte vorm van gyno heb. Nu is mijn vraag is dit te verhelpen en wordt dit ook vergoed door mijn verzekering


Ja, dat is zeker te verhelpen. Het kan chirurgisch weggehaald worden, gaat onder algehele narcose. Weeg wel goed af, of je het ook wilt. Je houdt er namelijk ook een litteken aan over!!! Overigens houdt het hebben van gynaecomastie GEEN verhoogd risico op borstkanker in. Daar hoef je je dus GEEN zorgen over te maken. Volgens mij wordt het wel vergoed, maar ga hiervoor even naar je huisarts. Die kan je eventueel ook doorverwijzen naar de chirurg.

label.Geplaatst op 2004-06-16 20:41:49


Hallo, Ik heb last van gynaecomastie en daar heb ik dus een vraag over.. Volgens mijn huisarts is dit heel normaal en zou dit met een paar maanden over zijn. Ik zit er inmiddels al ruim anderhalf jaar mee en ik wil er graag vanaf. Weet iemand welke mogelijkeheden er zijn om er vanaf te komen? want ik voel me nogal onzeker mede daardoor en wil er graag vanaf. Als alleen een operatie een optie is om er vanaf te komen .... kan het nog terugkomen? zodat je niet net geopereerd bent en een jaar later komt het terug? Ik hoop dat hier snel antwoord op is. m.v.g.

label.Geplaatst op 2005-02-12 15:00:27


Hoi Ik wilde even reageren op het stukje wat CO heeft geschreven dat het geen verhoogd risico is op kanker. Ik heb namelijk anders vernomen, dat er wel een kans aanwezig is dat er kanker ontstaat. En dat litteken is echt minimaal, wat ik vaak tegen kom is rondom de tepel en dat is echt minimaal. Tuurlijk heb je een litteken, maar niet groot en op een plek wat niet echt opvalt vind ik. Maar dat is ieder zijn eigen mening natuurlijk, en dan is de keus aan jezelf of je dat litteken wilt. Maar ik zou zeker nog navraag doen over de risico\'s over het ontstaan van kanker.

label.Geplaatst op 2004-10-21 21:12:51

Naar forum Plastische chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren