© 2024 solvo B.V.

Liposuctie onderbuik

Hoi alle, Ik ben een jongen van 24 jaar, heb last van over gewicht, en al van alles geprobeert om af te vallen, maar waar ik het van af wil hebben lukt niet, en word gek van het gejojo... Nu zou ik mn onderbuik wilen laten verkleinen of vet weg zuigen, maar weet niet hoe dat in zn werk gaat, of het vergoed word door de verzekering en hoe ik het aanpak om het te laten doen ?? Wie kan mij advies geven en weet hoe het in zn werk gaat, en of het vergoed word door de verzekering !!! Thanks 4 your help !!! Juniormint


Liposuctie is alleen een nuttige methode als er lokaal een forse vetophoping is. Uit je verhaal maak ik op, dat je lijdt aan algemeen overgewicht. Dan is een liposuctie niet zinvol. Het zal ook echt niet vergoed worden. Het is misschien wel een goed idee om een keer naar de huisarts hiervoor te gaan, evt. kan hij/zij je doorverwijzen naar de dietist. Overigens niets om je voor te schamen, er komen veel mensen met deze klacht naar de huisarts.

label.Geplaatst op 2004-06-16 20:39:23


liposculptuur wordt helaas niet vergoed door de zorgverzekeraars omdat het een cosmetische ingreep is.

label.Geplaatst op 2004-07-07 17:07:37


hallo ik heb een week geleden een abdominoplastiek gehad omdat er een medische indicatie was werd het bij mij wel vergoed.ik had al 17 operaties gehad met infecties ontstekingen en tumoren.Let wel het is een hele zware ingreep en niet iedere plastische chirurg is er bedreven in.ze maken een snee van links naar rechts over de gehele onderbuik.en evet word de navel opnieuw ingehecht. Bij mij was er sprake van een recontructieve ingreep ipv esthetisch.ik kan je wel zeggen dat je het beste naar het AMC Amsterdam kan gaan.daar werken top plastische chirurgen en ook de zorg is erg goed qua verpleging en artsen consulten.ook over de anesthesie heb ik geen klachten kortom alles was top. veel succes als je mij mailen wil kan osdorpamsterdam@hotmail.com

label.Geplaatst op 2004-07-10 16:30:25


Met algemeen overgewicht kom je niet in aanmerking voor een abdominoplastiek. In de reguliere ziekenhuizen wordt die bijna alleen maar als reconstructief gedaan. Misschien dat ze het in een prive-kliniek wel doen, maar zoals ik al eerder heb gezegd, met overgewicht verspreid over het hele lichaam (indien dit het geval is) is dit niet zinvol. Het enige dat dan wil helpen, is de dietist, misschien vergezeld van wat medicijnen die het afslanken wat kunnen helpen.

label.Geplaatst op 2004-07-11 09:27:55


Beste Co, Welke medicijnen bedoel jij dan als ik vragen mag ?

label.Geplaatst op 2004-07-11 13:15:53


Deze reactie had ik eigenlijk al verwacht zodra ik mijn bericht verzond. Maar hier dan de informatie. Ik doelde hierbij op de medicijnen reductil en xenical (je kunt ze ook even opzoeken op www.consumed.nl. Professionele site met goede informatie over alle in Nederland beschikbare medicijnen. Ook een aanrader voor andere medicatievragen). Dat zijn middelen die op doktersrecept verkrijgbaar zijn en in combinatie met een dieet een goede aanzet tot afvallen kunnen geven.

label.Geplaatst op 2004-07-11 13:43:35


deze middelen worden dus niet vergoed via zorgverzekeringen. en kosten een hoop geld

label.Geplaatst op 2004-07-11 13:52:25


Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik daar niet zoveel verstand van heb. Maar je kunt altijd bij je zorgverzekeraar vragen of het vergoed wordt (of ten dele). Daarna kun je bij de apotheek de prijs opvragen en kun je een kostenplaatje maken. Dan kun je beoordelen of je het de moeite vindt of niet. Overigens zijn het geen medicijnen die je langere tijd slikt. Ze worden voornamelijk gebruikt om mensen te helpen bij het beginnen met afvallen. Dus een eerste aanzet.

label.Geplaatst op 2004-07-11 13:57:55

Naar forum Plastische chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren