© 2024 solvo B.V.

Neuscorrectie ... vergoed??

Hoi allemaal die dit lezen, ik ben nieuw hier op het forum. Dat ik hier kom is omdat ik wat meer wil weten over het in aanmerking komen van een vergoeding van het ziekenfonds voor een neuscorrectie. Ik zal jullie mijn probleem voorleggen: Ik ben een jonge vrouw van 25 jaar, volgend jaar ga ik trouwen. Ik ben gelukkig met heel veel dingen! Één ding waar ik dat absoluut niet mee ben is (zoals jullie waarschijnlijk alhadden begrepen) mijn neus. Toen ik zes jaar was ben ik gevallen en heb mijn neus gebroken. Dit heeft enkele gevolgen gehad; mijn neus staat lichtelijk (maar wel opvallend) schuin, er zit een litteken (waar ik me niet het meest aan stoor) op de brug van mijn neus van ongeveer één à anderhalve centimeter. Mijn geur is niet wat het hoort te zijn en één neusgat zit zo goed als dicht. Maar nu iets waar ik me het meest aan stoor is het formaat van mijn neus. Mijn vader zegt dat mijn neus heel anders (groter dan verwacht) is gaan groeien nadat ik hem gebroken had. Ik ben verdrietig om hoe mijn neus eruit ziet en de rest van mijn gezicht minder maakt. Nogmaals mijn vraag, wanneer ik hiermee naar de huisarts stap (en ik heb een moeilijke huisarts) wat dan? Wordt ik door verstuurd? Naar wie? En welk? En wanneer ik aan mijn neus zou worden geopereert i.v.m het medische, kunnen ze hem dan ook gelijk opereren i.v.m het geestelijke? (dus niet alleen zorgen dat ik weer goed kan ruiken en dat ik door beide neusgaten kan ademen, maar ook dat mijn neus weer recht wordt gezet en een kleiner en dus mooier formaat aan kan nemen). Zo ja, wordt dit dan helemaal vergoed? Ik heb hier nog nooit met mijn huisarts over gesproken. Ik vind het zo-ie-zo erg moeilijk om hierover te praten. Mijn partner en enkele mensen die dichtbij me staan weten van mijn probleem. Weten jullie antwoorden op mijn vragen? En zo niet, waar kan ik verder terecht? Bedankt voor het lezen. Groetjes


Je hebt zowel functionele (neusverstoppingsklachten) als cosmetische klachten. Dit kan goed in een operatie gedaan worden. Ga naar je huisarts en zeg dat je deze klachten hebt. Waarschijnlijk krijg je een verwijzing naar de KNO-arts. Zo niet, maak dan gewoon zelf een afspraak.

label.Geplaatst op 2005-11-09 18:41:04

Naar forum Plastische chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren