© 2024 solvo B.V.

Nog een neuscorrectie?

Ik ben een vrouw van 26 en al twee keer eerder geopereerd aan mijn neus. Ik heb de eerste keer een algehele neuscorrectie gehad en de tweede was een correctie op de eerste operatie. Ik had namelijk aan de eerste neuscorrectie een bobbeltje aan de zijkant van mijn neus overgehouden. Nu zit dat bobbeltje er nog steeds en vind ik bovendien mijn neus nog altijd veel te lang. Ik twijfel aan een derde operatie. Ik ben een maand geleden ongeveer bij een kliniek in vlijmen op consult geweest(een andere kliniek dan de eerste twee keer), waar ik het gevoel kreeg dat me een complex werd aangepraat. De dokter zou het aandurven om me te opereren en vond de neus ook aan de grote kant. Misschien dat ik stiekem had gehoopt dat hij het niet aan zou durven of zou zeggen dat het er prima uitziet.. Ik vind het heel eng om dit te beslissen, omdat de risico´s veel groter zijn als je al een operatie hebt gehad. De eerste 2 keren is het neusbot gebroken, deze keer zou dat niet nodig zijn. De dokter zou het bobbeltje kunnen wegvijlen en de neus kleiner maken ook dmv het vijlen. Ik vind het allemaal een beetje vreemd klinken en weet het gewoon echt niet meer. Waarom kan ik niet gewoon tevreden zijn met hoe ik nu ben?? Heeft iemand tips??


Hoi Tara, Voor een artikel in een magazine zoek ik vrouwen die kort willen vertellen over hun cosmetische operatie. Heb jij zin om (per email) mee te doen? Mail dan naar l.aerts1@chello.nl

label.Geplaatst op 2007-06-28 12:45:06


Jij bent gefixeerd geraakt op een onregelmatigheid in je gezicht, daardoor kun je niet meer in de spiegel kijken zonder het te zien. Maar grote kans dat je omgeving het niet eens opvalt. Daarnaast denk ik dat je verwacht dat je gelukkig zult zijn zodra je neus is zoals je hem graag zou willen zien. Maar dat is natuurlijk niet zo. Ik wil graag wat dikker zijn, maar ik zie dikke mensen vaak met een meewarige blik naar me kijken, en hoor ze iets denken als 'als ik zo slank was.. dan was ik gelukkig', (of zeggen dat tegen mij) terwijl ik juist liever dikker ben. Ik verwijt het mijn lichaamsbouw, dat mijn ex bij me weg is. Maar daarmee schuif ik het alleen maar van me af. Het echte probleem zit van binnen. En daar kan geen plastiche chirurg aan vijlen. Als alles van jouw lichaam goed werkt, kun je een gelukkig leven leiden, je bent het waard om van te houden, en in de eerste plaats door jezelf! En zeg nou zelf, wat zou nou echt je eerlijke mening zijn over iemand die jou minderwaardig zou vinden vanwege een bobbeltje op je neus. Dat zegt meer over hun, dan over jouw neus.

label.Geplaatst op 2007-07-04 01:27:09


Beste Tara, Voor een artikel in een magazine zoek ik mensen die een cosmetische ingreep hebben gehad, en daarover willen vertellen. Het kan per mail, en desgewenst onder een andere naam. Geinteresseerd? Mail dan naar: l.aerts1@chello.nl

label.Geplaatst op 2007-07-04 22:05:17

Naar forum Plastische chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren