© 2024 solvo B.V.

Oorcorrectie

Hallo, ik ben een meisje van 16 en zit heel erg te denken aan een oorcorrectie. Ik ben vroeger niet gepest met mijn flaporen ofzo, maar ik ben me gewoon heel bewust van mijn oren en altijd heel bang dat het erg opvalt. Maar ik zou dus graag weten wat voor prijskaartje hieraan vast zit. Volgens mij dekt mijn verzekering dit namelijk sinds kort niet meer. Er wordt volgens mij geen emotionele schade meer gedekt alleen lichamelijke. Als iemand mijn vragen kan beantwoorden zou ik dat heel fijn vinden, alvast bedank


Ik heb zelf op mijn 14e een oorcorrectie laten doen. Ik ben zelf er ook nooit gepest. Ik zat er zelf erg mee en vond het echt niet mooi en werd er onzeker van. Ik ben naar de huisarts gegaan en verteld wat me dwars zat. Hij verwees me door naar het ziekenhuis. Daar gaan ze gewoon vragen waarom je het wil en bekijken ze je oren. Ik heb gezegt dat ik er zelf heel erg mee zat en dat ik onzeker van werd. Een half jaar later ben ik geholpen, en alles is vergoed door de verzekering. Ik ben er echt heel erg blij mee dat ik het heb gedaan!! Als iemand er over begint dan adviseer altijd ik: Als het je dwars zit, GEWOON DOEN! Je zal er nooit spijt van krijgen! De pijn is maar voor + - een maand en dan heb je de rest van je leven mooie oren! Succes!

label.Geplaatst op 2006-01-31 12:43:58


Ik wil ook graag mijn flaporen laten corrigeren. Ik ben er ook erg onzeker van geworden en het is de laatste jaren erger geworden. Ik ben nu 21 en ik ga van de week naar de dokter voor een verwijzing. Heb jij veel pijn gehad? En hoe lang is ongeveer de wachtlijst?? Alvast bedankt! Elise

label.Geplaatst op 2006-02-04 14:12:58


Hoi Elise, na de operatie kreeg ik zetpillen mee tegen de pijn maar die heb ik nooit gebruikt, alleen gewone pijnstillers. Je oren doen eigenlijk alleen echt pijn in de week dat het verband eromheen zit. Bij mij zat daarbij dat verband zo strak dat er een enorme druk op mijn hoofd zat. Toen het verband eraf was, waren mijn oren heel gevoelig, geen haartje er tegenaan kon ik verdragen, dat kietelde teveel! De eerste maanden is op je oren slapen nog wat pijnlijk omdat het heel gevoelig is. Daarna voelen je oren op de oppervlakte wat gevoelloos en dat kan nog een paar maanden duren geloof ik voordat je je normale gevoel weer terug hebt. Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe je je oren wil laten corrigeren. Als het alleen de bovenkant is zal de pijn een stuk sneller over zijn. Bij mij was het aan de achterkant van mijn oor, van boven naar beneden dus dat duurde wat langer voordat het echt genezen was. Maar... maak je niet teveel druk om de pijn. Je zal er niet omheen kunnen. Maar wat is een maand pijn bij je hele verdere leven mooie rechte oren? ;) Ik ben er nog steeds heel erg blij mee dat ik de stap heb genomen om niet na te denken maar het gewoon te doen! Mijn wachttijd was ongeveer 5 à 6 maanden. Dus wie weet loop je deze zomer nog met mooie oren! Nou in ieder geval, veel succes en niet nadenken, gewoon doen! Groetjes

label.Geplaatst op 2006-02-06 18:21:58


Hee Lisa, Bedankt voor je reactie!! Ik ga donderdag naar de huisarts voor een verwijsbrief! Hopelijk wordt het vergoed... Met die pijn kan ik wel leven denk ik. Hoe oud was jij toen je het liet doen? Ik hoorde namelijk dat het op oudere leeftijd pijnlijker is dan op jonge leeftijd omdat het kraakbeen dan soepeler wordt. Ik ben nu 21. En ik denk dat niet alleen de bovenkant gedaan moet worden maar mijn hele oor. De hele oorschep staat namelijk naar buiten, niet alleen het bovenste 'flappie' ;-) kuss

label.Geplaatst op 2006-02-06 23:07:26

Naar forum Plastische chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren