© 2024 solvo B.V.

Verwijderen siliconenimplantaat

hallo, ik heb begin jaren 80 n borstverkleining ondergaan,waarbij ze in mn rechterborst n siliconenimplantaat hebben geplaatst.die is na 10 jaar in gaan kapselen,en door de toenmalige chirurg handmatig \"ont\"kapseld.waardoor deze is gaan lekken en dus krimpt.heb nu,jaren later,n verwijsbriefje vabn de huisarts gekregen om mn borsten te laten reconstrueren,lees;implantaat vervangen en linkerborst gelijk maken met rechter.zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? groetjes mirjam Inmiddels heb ik van de zorgverzekeraar te horen gekregen dat de implantaat WEL verwijderd mag worde. Alleen vergoeden ze niet de recontstrucie!!!! Als reactie op mijn vraag of ik dan met een halve borst moet gaan rondlopen,werd mij verteld dat op mijn leeftijd(inmiddels 41jr)dat er toch niet meer toe deed? Met andere woorden, ik heb de keus om met een ondeugdelijke siliconenimplantaat rond te blijven lopen of met anderhalve borst!!! ik hoorde van mijn huisarts dat ik niet de enige ben. Dit is toch schandalig!!Het is destijds op medische indicatie gebeurd,en nu zou het op medische indicatie verwijderd worden.maar moet dan voor de rest van mijn leven met een verminkte borst moeten rondlopen.


Belachelijk he? Eigenlijk moet je nog blij zijn ook. Bij mij wordt er dus niets vergoed omdat deze man,(medisch adviseur ) met zijn maandagochtend humeur het niet zo nodig vond. Dus ook niet er uit halen. In jouw geval zal je ongeveer 1500.= euro zelf moeten betalen, dat is dan als je er nieuwe in wil, wat natuurlijk geen vraag is. Je moet je er in ieder geval niet zomaar bij neerleggen, doe ik ook niet. Je hebt bij ziekenfonds een juridische afdeling die ga ik schrijven en hoop dat ze er iemand anders naar laten kijken die er niet alleen zit om geld te besparen maar ook de menselijke kant wil zien. Het is in een woord Vernederend! heel veel succes en weet dat er met jou nog vele zijn die af en toe een traantje wegpikken. petie.

label.Geplaatst op 2009-06-05 22:23:49

Naar forum Plastische chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren