© 2024 solvo B.V.

Vraag mbt procedure buikwand correctie

Tzt wil ik (opnieuw) de procedure doorlopen om in aanmerking te komen voor de vergoeding van een buikwand correctie. Ik ben moeder van 2 kinderen die beiden zeer groot waren bij de geboorte (4735 gr en 4435 gr). Ze zijn beiden te wereld gekomen via een sectio caesarea/ keizersnede. Nu,2,5 jaar na de bevallingen ben ik na vermagering gezegend met mijn kinderen maar zit met een smettend plek bij ditzelfde litteken van de keizersnede en rugpijn. De zorgverzekeraar waar ik mij naar wil laten overschrijven, VVAA, zal de buikwand correctie vergoeden mits er sprake is van een lichamelijke functiestoornis. Nu komt de vraag; wanneer is er sprake van lichamelijk disfunctioneren? Het is nl. een zeer grijs gebied vind ik. Disfunctioneren van de huid of van de ingewanden als het om je buik gaat? Wie kan mij hier enige duidelijkheid in verschaffen of heeft hier ervaring mee? Bvd.

Naar forum Plastische chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren