© 2024 solvo B.V.

Afbouw Xanax 0,5mg

Gedurende de periode van mijn staaroperaties en de stress en ongemak die dit met zich meebracht kreeg ik van de psychiater Xanax 0,5mg per dag en eventueel een extra wanneer nodig. Ik gebruik het ongeveer acht weken. Nu de operaties en de genezing voorbij zijn wil ik er vanaf. Mijn vragen zijn: Hoe ziet een afbouwschema eruit, hoe lang duurt het en wat kan ik verwachten.


Beste is om desbetreffende psychiater weer te spreken of via het RIAGG informatie op te vragen over het afbouwen in gebruik.

label.Geplaatst op 2006-05-11 13:42:27


Beste Daans, Ben het met de vorige reactie eens. Neem contact op met je behandelend arts voor je begint af te bouwen, doe het altijd samen. Omdat ik vroeger veel met Xanax gewerkt heb kan ik wel wat tips geven: Stop nooit zomaar van het ene op het andere moment. Xanax geeft dan het effect dat de problemen waarvoor je het genomen hebt even hard terugkomen. Daardoor denk je ik ben nog niet genezen en begin je opnieuw en duurt het heel lang voor je er van af bent. Afbouwen moet dus beetje bij beetje. Je gebruikt niet zo\'n hoge dosis dus ik verwacht dat het wel zal lukken. Na overleg met je arts, eerst overschakelen op 0,25 mg (dus een half tabletje of vragen naar recept voor de de lagere dosis. Gaat dat goed dan kun je na een week (misschien 2, afhankelijk van hoe je reageert) overgaan naar 0,125 mg (dus een half tabletje van de 0,25. Gaat dat goed na een week (of 2) over op om de andere dag 0,125 en tenslotte helemaal stoppen. Neem er dus de tijd voor, dat is belangrijk anders zul je je snel weer (geestelijk) niet lekker voelen en dat zou zonde zijn. Succes ermee, maar denk erom alleen na overleg !!!

label.Geplaatst op 2006-05-15 12:13:43

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren