© 2024 solvo B.V.

Afbouwen efexor

Ik wil graag advies met het stoppen van efexor. Ik gebruik dit sinds 1998 en de laatste tijd 1 pil van 37,5 mg per dag. Sinds 6 weken ben ik gaan afbouwen naar een halve, echter nu krijg je alleen nog maar capsules van 37,5 mg. Deze kun je niet doormidden breken. Ik heb deze opengemaakt en ongeveer de helft van de bolletjes met water ingenomen. Nu begrijp ik dat dit dan niet goed opgenomen word. En heb ik enorm last van ontwenningsverschijnselen, zoals gespannenheid, af en toe lichte angstaanval, nerveus wakker worden en weer opzien tegen de normale dingen. Wie heeft ervaringen hier mee. Alvast bedankt.


Overleg eens aan de arts die dit middel voorgeschreven heeft, hoe je dit het beste aan kunt pakken.

label.Geplaatst op 2006-10-27 15:28:38


Beste Windie, Ook ik ben nu bezig met het afbouwen van Efexor. Ik heb het zo'n 6 jaar bebruikt en heb 6 jaar lang 75mg per dag geslikt.(capsules) Sinds een week of 4 ben ik bezig met de dosis te halveren. Dus heb nu ook de 37,5mg capsules. De huisarts was er bij mij zeer duidelijk over dat het geen snoepjes zijn die al die tijd geslikt zijn. Ik moest ook niet verwachten dat het makkelijk zou zijn om hier vanaf te komen. Net als jij heb ik dus ook veel last van ontwenningsverschijnselen. Duizelingen, lichte paniekaanvallen, misselijkheid, zweetaanvallen en dan kan ik weer zitten rillen van de kou. Ook krijg ik van die aparte gevoelens lijkt net stroom wat door mijn lichaam trekt(moeilijk uit te leggen) Ben er wel van overtuigd dat het er nu eenmaal bij hoort en dat je er echt doorheen moet. Ik zie er ook heel erg tegenop om straks helemaal niks meer te gebruiken.......het gaat nog zwaarder worden. (We lijken wel junky's he?) Ik hoop dat je een reactie achterlaat, dan kunnen we proberen er samen doorheen te komen..... Ik was voor het eerst op deze site en zag meteen jou bericht met de titel"afbouwen efexor" Was erg blij dit tegen te komen, ben dus niet de enige. Heel veel sterkte, Samira

label.Geplaatst op 2007-01-10 21:38:36


Hoi Windie en Samira, Ik ben ook aan het afbouwen van het AD Lexapro, 2 weken geleden gestopt. Heb ook erge ontrekkingsverschijnselen, misselijk, down, moe, slecht slapen, zweetaanvallen, dan ook weer erg koud met rillen en de stroomstoten herken ik ook, vraag me af hoelang dit gaat duren, het is bijna niet vol te houden. Hoe is het nu met jullie, gaat het inmiddels al wat beter. Groetjes Lizette

label.Geplaatst op 2007-04-02 15:08:32


Gezien ik nu pas deze site heb leren kennen, ben ik een beetje laat met mijn reactie. Maar toch wil ik mijn ervaring inzake antidepressiva kwijt. Ik hoop dat je je intussen beter voelt, maar naar mijn mening (ik ben echter geen dokter)gebeurt de afbouw bij jullie te snel. Ineens naar een halve pil overschakelen is mijns inziens veel te snel. Ik heb ook een jaar of 3 efexor genomen en gelijdelijk aan afgebouwd, dit wel onder begeleiding van een psychiater. Gezien de afbouw heel langzaam ging (per mg speciaal gemaakt in een bereiding met andere antidepressiva))heb ik bijna geen ontwenningsverschijnselen gehad. Ik voelde mij enkel duizelig worden als ik mijn medicatie vergat te nemen. Gezien efexor niet meer te verkrijgen was in pillen die nodig waren voor de bereiding ben ik moeten overschakelen naar Sipralexa, waarmee we nu ook geleidelijk aan aan het afbouwen zijn. Naar het schijnt is Sipralexa een produkt met een gelijkaardige werking. Ik weet echter niet of dit ook in Nederland te verkrijgen is.

label.Geplaatst op 2007-06-14 20:29:45

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren